eur:
411.23
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pixabay

Bloomberg: a Mastercard megosztja az adatokat ügyfelei vásárlásairól a Google-lel

A Mastercard pénzügyi szolgáltató cég megosztja a Google technológiai céggel az adatokat arról, hogy az általa kibocsátott bankkártyákat felhasználó ügyfelei vásároltak-e olyan terméket, amely egy adott reklám keretében feltűnt a Google keresőrendszerében - jelentette a Bloomberg hírügynökség az ügyet jól ismerő, meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.

A Bloomberg hangsúlyozza: nem csak az interneten, hanem a boltokban folytatott vásárlások adatait is megosztják.

Az amerikai üzleti hírügynökség szerint arról van szó, hogy ha a felhasználó rákattint egy reklámhirdetésre vagy rábukkan egy termékre a Google-n keresztül, de nem veszi azt meg egyből, viszont később személyesen megvásárolja azt egy üzletben, a Google megkapja ezt az információt. Így statisztikái vannak arról, hogy hányan vásárolták meg online, és hányan zletben a terméket azok közül, akik látták a reklámot.

A Bloomberg megjegyzi, hogy az adatok csak abban az esetben kerülnek rögzítésre, ha a felhasználó a reklámhirdetés megtekintése során be volt jelentkezve Google-fiókjába, és ha a reklám megtekintésétől számítva 30 napon belül megveszi a terméket, amelyről a hirdetést látta.

Az amerikai hírügynökség értesülései szerint már egy éve érvényben van a megállapodás az adatoknak a megosztásáról. A Mastercard-kártyák tulajdonosai nem tudnak arról, hogy a vásárlásaikról szóló adatokat a cég továbbítja a Google-nek, mivel e cégek sosem jelentették be hivatalosan az erről szóló egyezményt. A Bloombergnek az ügyet jól ismerő, meg nem nevezett források azt állították: a Google több millió dollárt fizetett a Mastercardnak ezekért az információkért.

A Bloomberg megjegyzi, hogy Seth Eisen, a Mastercard szóvivője nem kívánt megjegyzést fűzni az erről szóló értesülésekhez, ugyanakkor rámutatott arra: a Mastercard megosztja a vásárlási tendenciákkal kapcsolatos információkat az eladókkal és szolgáltatóikkal, hogy segítsen nekik kiértékelni "reklámcégük hatékonyságát". "Semmiféle adatot nem adnak ki az egyéni tranzakciókról vagy személyes adatokról" - tette hozzá.

A Google szóvivője szintén azt mondta, hogy a cég semmiféle személyes információt nem gyűjt, és nem is oszt meg ügyfeleivel, illetve, hogy a felhasználók kikapcsolhatják a reklámhirdetések megtekintéséről és a rájuk való kattintásról szóló információk nyomon követésének funkcióját.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×