Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Lisszabon, 2017. november 21.Látogatók a Jaguar standján a Lisszaboni Nemzetközi Autószalonon 2017. november 21-én. (MTI/EPA/Mario Cruz)
Nyitókép: Mario Cruz

Bezuhant a brit autóipar

Ötven százalékot estek a beruházások az év első felében.

A tavalyi azonos időszakhoz képest csaknem 50 százalékkal zuhant a brit autóiparban végrehajtott beruházások értéke az idei év első felében. A brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) félves összesítésében mindenekelőtt

a brit uniós tagság megszűnésének folyamatát övező bizonytalanságokban látja az okokat.

A szervezet éppen ezért felszólította a brit kormányt, hogy tartsa fenn Nagy-Britannia tagságát az EU vámuniójában. A konzervatív párti brit kormány Brexit-stratégiájának azonban éppen az az egyik sarkalatos eleme, hogy Nagy-Britannia nemcsak az Európai Unióból, hanem az EU egységes belső piacáról és a vámunióból is kivonul.

London érvelése szerint ugyanis a további brit tagság ebben a két integrációs szerveződésben olyan feltételrendszerek teljesítését jelentené - mindenekelőtt a bevándorlás szabályozásában és az unión kívüli országokkal fenntartott kereskedelmi kapcsolatokban -, mintha meg sem szűnne a brit EU-tagság.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója azonban a szervezet jelentéséhez fűzött kommentárjában úgy fogalmaz, hogy a brit autóipari ágazat számára a felvirágzást jelentette a brit tagság az EU vámuniójában és egységes belső piacán. Szerinte a tagság alternatívájaként nincs olyan hiteles B terv, amely ugyanilyen súrlódásmentes kereskedelmet biztosíthatna.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×