Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Délkelet-Európába költöznek a brit autógyárak?

Közép- és Délkelet-Európába költözhet a brit autóipar egy része, ha Nagy-Britannia elveszíti hozzáférését az egységes európai piachoz uniós tagságának megszűnése (Brexit) miatt - nyilatkozta Matthias Wissmann, a német VDA autóipari szövetség elnöke a Financial Timesban hétfőn megjelent cikk szerint.

A Reuters hírügynökség által idézett interjúban a BMW-t, a Daimlert és a Boscht is képviselő szervezet elnöke hozzátette, az olyan országok, mint Lengyelország és Szlovákia "nagyon vonzóak, alacsony a munkaerő költségük és részei az uniónak".

Theresa May brit miniszterelnök márciusi határidőt adott meg a Brexit tárgyalások hivatalos megkezdésére. Az autógyártók aggódnak, hogy az úgynevezett "hard Brexit" forgatókönyve valósul meg, azaz Nagy-Britannia elveszíti hozzáférését az európai egységes piachoz, így akár 10 százalékos vámot is felszámolnak az autóexportra.

Csak a német autóipari cégeknek a beszállítókkal együtt több mint 100 gyártó telephelyük van Nagy-Britanniában, e cégek befektetési kedvét visszavetheti a hosszú ideig tartó bizonytalanság Matthias Wissmann szerint.

Így az elnök szerint a brit autóipar az olaszéhoz hasonló lejtmenetbe fordulhat, ahol 20 év alatt évi 2 millióról 500 ezerre esett a gyártott autók száma.

A német autógyárak tavaly 810 ezer autót exportáltak Nagy-Britanniába, többet, mint bármely más országba a világon. Ennek ellenére Matthias Wissmann úgy vélte, Európa sokkal fontosabb piaca a német autóiparnak, mint a szigetország.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×