eur:
394.24
usd:
369.61
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma

Nem csak a kibocsátási adatok karcsúsodtak a Volkswagennél

Amikor a Volkswagen manipulált az emissziós határértékek mérésénél, valótlan adatokat produkált az autók fogyasztási adatairól is, mert a két adatot egymásból számolják - mondta el az InfoRádiónak Az Autó magazin főszerkesztője.

A Volkswagen igazgatótanácsának azon kijelentéséről, miszerint nem lehet betartani a határértékeket, Széchenyi Gábor azt mondta: "valóban szigorúak a határértékek, az is tény, hogy ez a próbapadi mérés egyfajta elvonatkoztatás a valóságtól, de az is igaz, hogy egyenlő pályák, egyenlő esélyek, mindenkinek ezen kell megfelelni. Az is tény, hogy úgy tűnik, a Volkswagen olyan szoftvert épített az érintett motorjaikba, ami fölismeri ezt a mérést, és kifejezetten erre figyelve visszaveszi a teljesítményt és ezzel az emissziós értékeket is. Úgy érzem, hogy eltérünk a tárgytól, amikor arról beszélünk, betartható vagy sem."

"Ez a mérés nem feltétlenül tükrözi a valós körülményeket, azt senki sem titkolja, hogy egy-egy ilyen dízel autó a valós körülmények között akár a többszörösét is kibocsátja a határértéknek, például reggel, amikor hideg indításkor nagy terheléssel elindulunk vele fölfelé egy emelkedőn, és nemcsak a motor hideg, hanem mínusz hat fok van kint. Mivel a vizsgálati ciklusban ilyen jellegű terhelések nincsenek, sőt egy csomó könnyítés van: nem is megy a fűtés, a hűtés, a világítás, tehát nincsenek terhelések a motoron, ennek megfelelően ezek a valóságtól elrugaszkodott mérések, magában hordozzák annak a lehetőségét, hogy a valóságban az autók az utcán többet bocsátanak ki" - mondta el az Autó magazin főszerkesztője.

Széchenyi Gábor hozzátette: "nem meglepő, hogy a fogyasztási adatok sem valósak, ez is ezzel a ciklussal függ össze, hiszen - kevesen tudják - nincs két mérés emisszióra és fogyasztásra. A fogyasztási adatokat az emissziós adatokból számolják és viszont. Alkalom sincs, egy-egy típust egyszer mérnek, tehát ha az egyik "hamisított", az a másikra is hatással van."

"Ez a botrány egy komoly mélyütés a Volkswagennek. Nem tudom, elég nagy-e a cég, hogy ki tudja-e rugózni. Természetesen ők azt mondják, én pró és kontra véleményeket is olvastam. Azt kizártnak tartanám, hogy beszántaná a Volkswagen-csoportot, megszűnni biztosan nem fog, de nagyon komoly veszteségeket kell még elviselnie, hiszen ezek a javítások, amelyekről szó van, mindenképpen költségesek" - közölte a főszerkesztő.

"Kétféleképpen lehet kijavítani egy nem megfelelő dízelmotort, vagy fölszereljük olyan kipufogógáz-tisztító berendezésekkel, amelyek mindenképpen a határokon belül tartják a kibocsátást, vagy visszavesszük a teljesítményét, tehát kevesebb dízelmotort engedünk bele. Akkor viszont a fogyasztó érzi magát becsapva, hiszen ő egy 140-180-190 lóerős autót vett, de ahhoz, hogy betartsák az emissziós előírásokat, esetleg csak 100 lóerős lesz csak az autója. Ezek mindenképpen egyrészt presztízs-, másrészt anyagi veszteséget okoznak, mert ezeket a beavatkozásokat el kell végezniük a márkaszervizeknek" - hangsúlyozta Széchenyi Gábor.

Hanganyag: Domanits András

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

"Amíg nemzeti kormány lesz, Magyarország nem lép be az ukrajnai háborúba senkinek az oldalán" - jelentette ki a Fidesz EP-kampánynyitó rendezvényén pénteken Orbán Viktor pártelnök. "No migration, no gender, no war" - adta ki a hármas jelszót.

Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot

Hírügynökségi jelentések szerint az izraeli hadsereg csapást mért több célpontra Iránban, de ezt Izraelben hivatalosan nem erősítették meg. Irán azt közölte, hogy a légvédelme működésbe lépett, és az okozott robbanásokat a közép-iráni Iszfahán körzetében. Kaiser Ferenc, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense szerint ez izraeli jelzés, figyelmeztetés volt Iránnak a hétvégi zsidó állam elleni támadása után.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×