Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.45
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Módosult a menetrend a miskolci fővonalon és mellékvonalain

A Budapest-Hatvan-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely fővonal Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti szakaszán újabb fázisához érkezett a vasúti pálya felújítása, amely november közepéig tart. A mától érvényes vágányzári menetrend miatt változások léptek életbe a vasútvonalon a távolsági és a regionális vonatok közlekedésében.

A felújítás augusztus 31-től október 9-ig tartó ütemében az utasoknak az alábbi módosításokra kell számítaniuk:

• A Budapestről Miskolc, Szerencs, Sátoraljaújhely felé közlekedő távolsági sebesvonatok menettartama általában tíz perccel nő, a vidéki kiindulási állomásokról pedig kb. húsz perccel hamarabb indulnak a fővárosba.

• Kedvező változás, hogy a Miskolc-Tiszai-Szerencs-Sátoraljaújhely viszonylatban a sebesvonatok utasai a mától hatályba lépő díjszabási változás miatt gyorsvonati pótjegy megváltása nélkül utazhatnak.

• Az InterCity vonatok budapesti indulási ideje változatlan, de ideiglenesen hét perccel hosszabb az eljutási idő Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen irányába, míg az ellenkező irányú vonatok mintegy öt perccel korábban közlekednek.

• A Vámosgyörk−Füzesabony viszonylatú személyvonatok nem közlekednek, helyettük a kétóránként közlekedő egri gyorsvonatok ezen a szakaszon minden állomáson és megállóhelyen megállnak, a két állomás közötti utazásoknál felár megfizetése nélkül vehetők igénybe. A gyorsvonatok menetideje Budapest és Eger között negyed órával, a másik irányban fél órával lesz hosszabb a vágányzári menetrend szerint.

• Szeptember 26-áig Nagyút és Füzesabony között egy késő esti és két hajnali személyvonat helyett vonatpótló autóbuszok közlekednek, melyek Füzesabonyban a vasútállomás elől indulnak és oda érkeznek.

• Reggelente egy személyvonat rövidített útvonalon, csak Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Miskolc között jár; délutánonként elmarad egy Miskolcról Füzesabonyba közlekedő személyvonat; egy másik személyvonat helyett pedig a Sátoraljaújhelyről Budapestre tartó sebesvonat áll meg Kál-Kápolna és Vámosgyörk között minden állomáson és megállóhelyen.

• A kapcsolódó vonalak közül a Füzesabony−Eger, az Eger−Szilvásvárad, a Nyékládháza-Tiszaújváros, a Miskolc-Hidasnémeti és a Szerencs-Hidasnémeti vasútvonal menetrendjében is jelentős változások léptek életbe.

• A Mezőzombor-Nyíregyháza szakasz nyáron végzett felújítása befejeződött, így már nem kell vonatpótló autóbuszra átszállni Szerencs és Nyíregyháza között.

A részletes menetrendi változásokat a MÁV-csoport honlapján, a vágányzári hírek menüpontban nézhetik meg az utazók.

A 80-as számú vasútvonal egyik legnagyobb forgalmú szakasza a Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti, ahol az utóbbi években több helyen sebességkorlátozást kellett bevezetni. A júliusban indult korszerűsítés révén felszámolják a lassújeleket, ezáltal javul a menetrendszerűség és a szolgáltatás színvonala. A beruházás keretében mintegy 42 kilométeren a jobbvágány nyíltvonali szakaszai kerülnek felújításra. Vasúti gépláncok segítségével megtörténik az alépítmény megerősítése és a felépítmény cseréje. Elvégzik a hidak szigetelését és megjavítják a vízelvezetést. A leromlott állapotú felsővezeték-tartó oszlopokat kicserélik, az útátjárók burkolatát felújítják. A megállóhelyeken a Budapest-Miskolc irányú, jobboldali vágány melletti peronokat újjáépítik, valamint a forgalombiztonság növelése érdekében megtörténik a biztosítóberendezési kábelek cseréje is.

A munkálatok befejezése után Nagyút és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között a jobb vágányon, a teljes szakaszon 120 kilométer/órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Az átépítés során alkalmazott modern nagygépes technológia legnagyobb előnye a hagyományos földmunkás technológiához képest, hogy mindössze fele annyi ideig szükséges vágányzárat tartani az érintett szakaszon, tehát a vonatforgalom minimális akadályozása és a menetrend módosítása mellett végezhető a felújítás. A 14 milliárd forintba kerülő kivitelezés 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból valósul meg a Közlekedés Operatív Program keretében. A projekt 2016-ban az állomási vágányok, utasperonok és váltók felújításával folytatódik.

Forrás: MÁV Zrt. - Kommunikációs Igazgatóság

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×