Ha bankolás, akkor internet és bankkártya - ezt a két szolgáltatást használják leginkább a fiatalok a pénzintézetek által kínált szolgáltatásokból - derült ki a Takarékbank megbízásából készült felmérésből.
A Takarékbank ügyvezető igazgatója azt mondta: a fiatal korosztály három szempont alapján dönt egy-egy pénzintézet mellett: könnyen elérhető legyen egy fiók, legyen kifejezetten nekik szóló szolgáltatáscsomag, és az adott termékek teljesítsék szociális vágyaikat, azaz tudjanak-e döntésükkel tiszteletet, figyelmet kivívni társaik körében.
Brezina Szabolcs hozzátette: ezt a tendenciát látva azon sem lehet meglepődni, hogy a bankkártya kinézete is számít.
A vizsgálat kimutatta: a fiatalok között elenyésző azok száma, akik nem használják az internetes bankolást, és a többség kizárólag elektronikusan intézi pénzügyeit. Emellett vásárlásaikat is jobbára kártyával bonyolítják, még akkor is, ha csak kisebb összegről van szó, jellemzően szupermarketekben, mozikban, benzinkutakon, gyorséttermekben így fizetnek. Nem véletlen tehát, hogy egyre több pénzintézet kínál kifejezetten fiatalok számára szolgáltatásokat.
Ezeken a telefonokon hivatalosan belehallgathat a magánbeszélgetésekbe a Google programja