eur:
389.37
usd:
363.57
bux:
68123.99
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Eladásösztönzésre költenének leginkább a vállalatok

Míg a recesszió előtt főleg információtechnológiai (IT) biztonságra, ma már inkább eladásösztönzéshez kapcsolódó informatikai rendszerek fejlesztésére költenének a nagy magyar gazdálkodó szervezetek - derül ki az IFUA Horváth and Partners, illetve a Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatásából.

A közlemény szerint a piaci viszonyok és az ügyfélszokások változásával átalakultak az értékesítési technikák is, a gyors megtérülés pedig egyre fontosabbá válik.

A közlemény felidézi a 2007-2008-as kutatást, amelynek során a megkérdezett vállalatok és intézmények nagy többsége még a belső vonatkozású informatikai célok megvalósítását emelte ki.

A mostani kutatás viszont arra világított rá, hogy a válaszadók egyharmada már a külső informatika, vagyis az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) rendszerek és a velük szorosan összefüggő e-megoldások fejlesztésére fókuszál. Az IT biztonságot pedig már csak 16 százalékuk tartja fontosnak a korábbi 53 helyett.

A felmérés szerint bár a változás jelentős, meglepőnek mégsem tekinthető, mert teljes mértékben összhangban van a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén az értékesítést szolgáló technológiák előtérbe kerülését mutatják az informatikai költések általános visszafogása és a hatékonyság növelése mellett.

A közlemény idézi Drótos Györgyöt, a Corvinus Egyetem docensét, az IFUA Horváth and Partners partnerét, aki szerint az átalakulás hátterében részben a válság által életre hívott agresszívabb értékesítési módszerek állnak. A CRM fejlődését befolyásolja az is, hogy létrejöttek a több százmilliós közönséget elérő megoldások, például a Facebook és a Twitter és más hasonló oldalak.

A szakember kifejtette: az új CRM megoldások ezért már nemcsak a válságra reflektálnak, hanem a változó társadalmi szokásokra is. A vevők a megfelelő időben és csatornán keresztül érkező, testreszabott megkereséseket szívesebben fogadják, és az ajánlattevő sem pazarol el milliókat vaktában és kéretlenül kiküldött üzenetekre. A kínálatot akár az internetes közösségi oldalak is alakíthatják, ha az üzleti szereplők figyelik és CRM eszközök segítségével kielemzik a termékeikről és szolgáltatásaikról ott folyó diskurzust, különös tekintettel a véleményvezérek hozzászólásaira - teszi hozzá a szakember.

Az 1989-ben alakult IFUA Horváth and Partners Magyarország egyik legnagyobb vezetési tanácsadó cége. A 2008-2009-es üzleti évben a cég alkalmazottainak száma meghaladta a 110 főt, nettó árbevétele pedig túllépte a 2,2 milliárd forintot.

Címlapról ajánljuk

Grád Ottó: a nagyobb árcsökkenésre a gázolajnál lehet majd számítani

Hétfőn 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát a Mol, szombattól egy rendkívüli változással még tovább csökkennek az árak itthon. A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint ez a bejelentés új helyzetet teremt a kiskereskedelmi piacon. A változáshoz valamilyen mértékben várhatóan minden töltőállomás alkalmazkodik majd és árakat csökkent - mondta az InfoRádiónak Grád Ottó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×