Bejelentette a Google, hogy a jövőben a keresési találatok mellett feltüntetik, hogy a kapott találatok milyen viszonyban állnak egymással, vagy miért tartotta relevánsnak az algoritmus az adott ajánlást. Erre egy külön panel szolgál, amit lenyitva hasznos információkat kapunk még azelőtt, hogy az ajánlott linket megnyitnánk - írta a 24.hu.
Az újdonságot első körben csak amerikai és brit felhasználók látják, a keresőcég a következő hónapokban teszi elérhetővé a világ többi részén.
A lenyíló ablakban nem csak az fog megjelenni, hogy mit kell tudni például arról az oldalról, ahonnan a találatot mutatja a kereső, hanem további (már eddig is közölt) információk is ide kerülnek:
- Egyező kulcsszavak: egyszerű, de fontos szempont a Google-nél, hogy az adott oldalon megtalálhatók-e a keresésben szereplő kulcsszavak.
- Kapcsolódó fogalmak: ha valaki arra keres rá, hogy hogyan kell sütőben halat elkészíteni, akkor a recept és a sütés szóra is automatikusan keres és ad találatot a Google, és ezt itt feltüntetik.
- Linkek: ha egy oldal egy olyan másikra hivatkozik, amelyben szerepelnek a keresett kifejezések, azt a Google úgy értékeli, hogy érdekes lehet a keresést végző számára. Hasznos mutatója lehet ez az internetes cég szerint annak is, hogy az online tartalomkészítők hajlamosak-e az oldalt hasznosnak tekinteni az adott témával kapcsolatban.
- Helyi kötődések: A Google a helyi sajátosságokat is figyelembe veszi a keresésnél, ilyen például az ország hivatalos nyelve is, vagy az, hogy valaki honnan internetezik. Így például ha arra kell keresnie, hogy melyik nap viszik el a szemetet, akkor igyekszik a helyi (városi, megyei) információkat kikeresni és megjeleníteni a találatok élén.