Májusban európai bronzérmes a tisztán elektromos autóflotta hazai bővülése - írja Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) adatközlése szerint az elmúlt hónapban a viszonylag kis darabszámokat produkáló Horvátország és Málta után, Dániával holtversenyben a kontinensen a harmadik legnagyobb arányban, 63 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett zöldautók száma Magyarországon. Májusban mindössze nyolc uniós tagállamban és az Egyesült Királyságban emelkedett e mutató, az átlagos adat 10 százalék feletti csökkenést jelez.
Mint írják, hazánk 2024 első öt hónapjának teljesítményét vizsgálva is dobogós a tiszta és csendes gépkocsik terjedésében.
Januártól májusig közel másfélszer több tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint az előző esztendő azonos időszakában.
A 49,6 százalékos értéket csak két mediterrán szigetország, Málta és Ciprus múlta felül. Az európai átlagos bővülés az idei év eltelt hónapjaiban a hazainak a töredéke, csupán 2 százalékos.
A minisztérium közleményében hangsúlyozza: a jövő a zöld energiáé. Magyarország élenjáró szerepre tör a termelésében és a tárolásában az otthonokban, az ipartelepeken és a gépkocsikban is. Az e-autók légszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőik számára működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg.
A korszerű és környezetkímélő járművek iránti hazai keresletet a vállalatok számára februárban megnyitott támogatási program élénkíti - írják. A 30 milliárd forintos keretösszegből mostanáig közel 3200 cég igényelt összesen mintegy 14,8 milliárd forintot 3816 tisztán elektromos gépkocsi megvásárlásához.
A támogatási lehetőség kiegyenlíti a belső égésű motoros járművek árelőnyét, ezzel járul hozzá az elektromobilitás további térnyeréséhez.
A program jóvoltából az elmúlt hónapokban sorra dőltek meg a zöld rendszámmal forgalomba helyezett járművek havi rekordjai. Az idei március minden idők legjobb mutatóit hozta, az örökranglista másodikja pedig a május volt. Az évtized elejéhez képest már hétszer több, 57 ezer tisztán elektromos hajtású gépkocsi közlekedik Magyarországon. A vállalati támogatás tavasszal végig az európai élmezőnyben tartotta Magyarországot a közlekedés zöldítésében. Az ACEA havi adatösszesítései alapján márciusban a kontinensen a második, áprilisban pedig a negyedik legnagyobb arányú volt a tisztán elektromos járműpark hazai bővülése.