eur:
411.21
usd:
392.76
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Flat tire on the roadside
Nyitókép: Animaflora/Getty Images

Sokba fog kerülni valakinek az M1-esen történt defektsorozat

A fémhulladékot szállító jármű sofőrje, az őt foglalkoztató cég, és a közútkezelő is a zsebébe nyúlhat a sorozatos defektek miatt. A kamionról lepotyogó szállítmány az M1-es autópályán közlekedők életét keserítette meg. A közlekedési szakjogász szerint a közlekedésbiztonság elleni bűncselekmény gyanúja is felmerül.

A legfontosabb kérdés az, hogy az akadály létesítésével megvalósult-e a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény − mondta az InfoRádióban Borbély Zoltán. A közlekedési szakjogász kiemelte: a járművezetőnek meg kell győződni arról, hogy a rakománya nem esik le a teherautóról, tehát a sofőr büntetőjogi felelőssége is felmerülhet önmagában a közvetlen veszélyhelyzetért is.

A szakember hozzátette, az autópálya melletti kamerák képe alapján valószínűleg ki lehet deríteni, hogy melyik teherautóról hullott le a fémhulladék, így a kártérítés vonatkozásában egyértelmű, hogy a szállító cég felelősséggel tartozik a károsultaknak. Az 1988. évi egyes törvények közötti közlekedésről szóló törvényt az útburkolat állapotáért, a közút kezelőjét teszi felelőssé – mondta Borbély Zoltán, aki szerint azt nem lehet elvárni, hogy mindenhova telepítsenek elhárító berendezéseket, de azt már lehet vizsgálni, hogy a közlekedést visszatartó jelzések mennyi ideig, esetleg órákig maradtak-e kinn az útszakaszon.

A szakértő úgy fogalmazott, a közút azzal, hogy a károsultaknak lehetőséget biztosít arra, hogy bejelentsék a károkat, és adott esetben még kártérítést is folyósít, visszkereseti jogot nyer az okozóval szemben. Azt azonban leszögezte, hogy a kártérítési felelősség megállapítása nem egyszerű, az sem mindegy, hogy a sofőr alkalmazottként vagy munkavállalóként vezette a kamiont. Ebben az esetben az alkalmazottért való felelősség alapján a cég is perelhető, ugyanakkor a rakomány ellenőrzése minden esetben a sofőr felelőssége.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×