Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója előadást tart a Szent István Intézet A következő ezer évért című konferenciáján a Pasaréti Közösségi Házban 2021. szeptember 14-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Hollik István: az előválasztásnak innentől már nincs tétje

Több mint egymillióan aláírták a Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! petíciót - közölte a Fidesz kommunikációs igazgatója.

Sokan nem akarják, hogy Gyurcsány Ferenc visszatérjen a hatalomba, ezt mutatja a Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! petícióhoz csatlakozó több mint egymillió magyar ember is - fogalmazott Hollik István a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában.

Az előválasztásról úgy fogalmazott: Gyurcsány Ferenc mivel régóta nem tud már országgyűlési választásokat nyerni, ezért szervezett magának egy "kis házibajnokságot". A számok mind azt mutatják, hogy Gyurcsány Ferenc újra leuralta a baloldalt és

tanulságosnak nevezte azt, hogy a Momentum utolsó helyezésével a baloldal megújítására tett kísérlet is megbukott.

Közölte: mindenki számára nyilvánvaló, hogy Gyurcsány Ferenc a baloldal vezetője és az is, hogy az előválasztásnak innentől már nincs tétje. Csak az a kérdés, hogy a baloldal miniszterelnök-jelöltje Gyurcsány Ferenc felesége vagy Karácsony Gergely főpolgármester lesz, aki már több mint 17 éve dolgozik neki - mondta.

A 2022-es országgyűlési választás tétje azonban annál nagyobb lesz: bő fél év múlva két politika, a 2010 óta folytatott országépítés és Gyurcsány Ferenc politikája között kell választani - hangsúlyozta Hollik István.

A Stop Gyurcsány! Stop Karácsony! petícióval szeretnének minden olyan embert elérni, aki egyetért abban, hogy nem szabad visszatérni a múlt politikájához. Elmondta: mindenkihez bekopogtatnak és nemsokára elindul az online kitöltési lehetőség is.

Kiemelte, míg a Fidesz-KDNP kormány adót csökkent a vállalkozásoknak, a baloldal emelte azokat. A baloldal elvette a családi adókedvezményt, az otthonteremtési támogatásokat, ezzel szemben a jobboldali kormány jövőre visszaadja a gyermeket nevelő szülőknek az általuk befizetett adót. A baloldal egyhavi nyugdíjat is elvett az idősektől és megemelték a rezsit, ezzel szemben a Fidesz-KDNP kormány visszaadja a nyugdíjasoknak a 13. havi nyugdíjat és olcsón tartja a rezsit. Ezzel az időseknek járó biztonságot garantálják - emelte ki.

Hollik István arra is kitért: Brüsszel nem fogja kifizetni a magyar vállalkozásoknak az európai színvonalú bért. Azt a magyar gazdaság tudja kitermelni és ezt csak munkaalapú társadalom építésével lehet megtenni akkor, ha egyre többen dolgoznak, van gazdasági növekedés, fogyasztás és ezáltal a vállalkozások tudnak fejleszteni, kapacitásokat bővíteni, új munkahelyeket létrehozni és radikálisan, dinamikusan béreket emelni - mondta.

Hollik István szerint az is világos, hogy Gyurcsány Ferencék Európai Egyesült Államokat akarnak, ezzel megszüntetve Magyarország szuverenitását. Emlékeztetett: 2010-ben Magyarország bár jogilag független volt, de ki volt szolgáltatva, mert az államadósság, az energiaszektor, a bankszektor nagy része külföldi kézben volt. Vissza kellett szereznünk a szabadságunkat és a kiküzdött szabadsággal Magyarország "képes jól élni" - tette hozzá.

"Nekünk az EU csak egy eszköz ahhoz, hogy a saját nemzeti céljainkat el tudjuk érni" - fogalmazott Hollik István, hozzátéve: ehhez erős Európára, nemzetek Európájára van szükség, nem pedig egy újabb birodalomra. Gyurcsány Ferencék viszont a "kritikátlan igazodás" és a "merjünk kicsik lenni politikája alapján" megint be akarnak hódolni, most éppen Brüsszelnek. De láttuk, hogy ez a politika 2010 előtt kudarchoz vezetett - jelentette ki.

A műsorban Hollik István kitért arra is: a LIBE-delegáció összetételét tekintve könnyű arra a megállapodásra jutni, hogy "a tények és a valóság nem zavarja meg a tisztánlátásukat". Megjegyezte: a delegáció tagja volt egy LMBTQ-aktivista mellett csupa olyan liberális politikus, akik folyamatosan támadják Magyarországot. Rámutatott arra:

az eljárási szabályok szerint egy ilyen delegációnak az érintett tagállam európai parlamenti képviselője nem lehet a tagja, Donáth Anna liberális baloldali képviselőnek mégis megengedték ezt.

Először a saját maguk által állított szabályokat kellene betartani és utána lehet elkezdeni vizsgálgatni más országok berendezkedését és jogállami helyzetét - vélekedett Hollik István. Arról is beszélt: Deutsch Tamás meghívta a delegációt a CÖF kamionjához, amely a 2006-os október 23-i eseményeket mutatta be, mert ha volt Magyarországon jogsérelem, amikor durván sérült a jogállam, az 2006. október 23-án volt. Érdekes módon a bizottság erre a kiállításra nem volt kíváncsi - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×