INFORÁDIÓ 
2020. július 3. péntek
Kornél, Soma

3-as metró

budapest fejlesztési központ

buszpótlás

főváros

vitézy dávid

fürjes balázs

A BKV Zrt. új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú buszai a járművek forgalomba állítása alkalmából tartott rendezvényen a társaság dél-pesti telephelyén 2020. január 20-án.

Fürjes Balázs: kamu, hogy a főváros nem kapja meg az ígért pénzt az új buszokra

InfoRádió

Mégis kaphat pénzt a főváros 3-as metró felújításának buszpótlására. A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója cáfolta azt a sajtóértesülést, amely szerint a főváros nem kapná meg a korábban ígért 3,2 milliárd forintot.

Nem igaz, hogy Budapest nem kapja meg a fővárosnak ígért 3,2 milliárd forintot a 3-as metró felújításának buszpótlásához – közölte a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, miután a Népszava arról írt, hogy a főváros nem jut hozzá a korábban ígért forrásokhoz. Fürjes Balázs a Twitteren kiemelte, a fejlesztés célja, hogy újabb 40 darab alacsony padlós, Euro 6-os autóbusz érkezzen Budapestre, továbbá a főváros megkapja a 3-as metró felújítására vállalt 80 milliárd pluszpénzt.

A Népszava szerint az ígért források hiányában a BKV nem tudna új járműveket vásárolni a 3-as metró középső szakaszának hamarosan kezdődő felújításához. Az érintett belvárosi szakaszon naponta 540 ezer ember utazik.

Időközben Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a közösségi oldalán azt írta, hogy a főváros számíthat a 3,2 milliárd forintra. Kiemelte, ahhoz, hogy a BKV megkapja a pénzt, meg kell kötni a támogatási szerződést – ez folyamatban van. A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója az Indexnek is beszélt arról korábban, hogy a kormány is támogatja a buszok cseréjét.

„A buszparkoknál is vannak olyan tervek, hogy a BVK-autóbuszparkjában történjen frissítés. Miután hosszú távon az elektromos buszok térnyerése a cél, a kormány és a főváros is rögzítette ezt."

Hétfőn délután Karácsony Gergely főpolgármester is megerősítette, hogy megkapják a forrást.

"Beszámolunk – itt a facebookon is – arról, amikor igazságtalanul pénzeket vonnak el tőlünk, de nem hallgatunk arról sem, amikor a kormánytól megkapjuk azokat a fejlesztési forrásokat, amiket az ország legfontosabb gazdasági motorjaként Budapest és lakói megérdemelnek. A múlt héten levélben fordultam Gulyás Gergely miniszter úrhoz, hogy érvényt szerezzek a kormány korábbi döntésének, amely szerint a város saját forrásból megvásárolt kb. 40 korszerű, alacsony kibocsátású busza mellé a kormány további 37 darabot finanszíroz. Ma Fürjes Balázs államtitkár úr biztosította a budapestieket, arról, hogy – a sajtóhírekkel szemben – a BKV megkapja azt a 3,2 milliárd forintos támogatást, amelyből a vállalat megveheti az új buszokat a M3-as metró pótlásának idejére, ezzel újabb nagykorú buszokat válthatnak fel korszerűek, ezzel is javítva a levegőminőségen" - közölte közösségi oldalán.

Az InfoRádió is beszámolt arról, hogy a déli szakasz felújítása után már márciusban lezárják és elkezdik az Arany János utca és a Ferenciek tere állomás rekonstrukcióját, júliustól a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomás következik, majd ősszel a középső szakasz további állomásain kezdenek dolgozni. A Metróért Egyesület elnöke hangsúlyozta: nagy számban, új buszokra lesz szükség.

„Folyik, tudomásom szerint, a BKK-nál a tervezési munka, hogy időbe elkészüljenek a szükséges forgalmi változások. És a BKV is készül olyan tekintetben, hogy a 2020-as évnek a buszbeszerzései már figyelembe vették azt, hogy nagyobb autóbusz-mennyiségre van szükség a pótláshoz – fogalmazott Bíró Endre, hozzátéve, hogy ez legalább húsz csuklós járműt jelent. „Arra lehet számítani, hogy mindenütt, ahol megoldható, ott biztosítani fogják a metró pótoló autóbuszoknak a zárt pályáját, autóbuszsávok kerülnek kialakításra, esetleg villamossín felhasználásával. Ezeknél nagyobb csodát sajnos nem nagyon lehet tenni, ez pedig azzal fog járni, hogy az autóforgalomra rendelkezésére álló terület csökkenni fog” – tette hozzá.

Bíró Endre hozzátette: a felújítás szempontjából a középső lesz a legbonyolultabb és a legnagyobb műszaki kihívást jelentő szakasz, ferde liftek és új mozgólépcsők kerülnek beszerelésre a legtöbb mélyállomáson. Teljesen megújul a szellőztetőberendezések struktúrája, valamint a tűzvédelmi berendezések.

Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Kapcsolódó hang

Mégis kaphat pénzt a főváros 3-as metró felújításának buszpótlására
 
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018