eur:
413.94
usd:
396.46
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Tesla márkájú elektromos autót töltenek Magyarország legnagyobb, egyszerre kilenc elektromos autó fogadására alkalmas töltőállomásán a Nagykanizsához közeli Sormáson lévő István Fogadónál az átadás napján, 2018. november 28-án.
Nyitókép: Elektromos autót töltenek Magyarország legnagyobb, egyszerre kilenc elektromos autó fogadására alkalmas töltőállomásán a Nagykanizsához közeli Sormáson 2018. november 28-án. MTI/Varga György

Készülhetnek a villanyautósok, a mostani lépés csak a kezdet volt

Augusztus 1-től az ELMŰ töltőállomásain az eddigi 10 forint helyett 99 forint lesz az ár kilowattóránként. Az InfoRádiónak nyilatkozó szakértő, Zách Dániel, a Totalcar autós szakújságírója azonban a tízszeres áremelkedés ellenére sem tart az e-autók térnyerésének visszaszorulásától.

Az elektromos autók ára továbbra is körülbelül kétszerese a belső égésű motorral szerelt társaikénál, főként az alacsonyabb kategóriákban, magasabb osztályoknál az árkülönbözet azonban már folyamatosan szűkül, mutatott rá a Totalcar szakújságírója.

Az üzemanyagköltségek tekintetében pedig, a drágulások ellenére, az elektromos autózás sokkal olcsóbb, emelte ki Zách Dániel. Amennyiben ezt kiegészítjük az autó vételárával, akkor a helyzet már árnyaltabb, tette hozzá.

"Mindenkinek az autóhasználati szokásaihoz mérten kell eldöntenie, hogy a villanyautó opció-e, vagy sem.

Egy nagyvárosban, rövid távra használva - maximum 50 kilométeres napi távval számítva - az elektromos autó egy kiváló opció" – húzta alá. Az üzemeltetési költségek tekintetében még közép- vagy hosszútávon is egy nagyon jó választás, ismételte meg, "egyedüli autóként" azonban kompromisszumokra kényszeríti a tulajdonost.

A szakújságíró úgy gondolja, előbb-utóbb minden szolgálató - hasonlóan az ELMŰ-höz -, a fizetős modell irányába fog elmozdulni, azonban fontos megjegyezni, hogy

az elektromos autók használói egyéb kedvezményeket is élveznek,

ilyen például az ingyenes parkolás, és még most is számos ingyenes töltő érhető el. "Ezzel együtt nem gondolom, hogy ennek a néhány ezres vásárlói körnek a fizetőssé váló töltés komoly tehertétel lenne" – tette hozzá.

Miután egy viszonylag új és terjedőben lévő technológiáról van szó, így a villanyautót most vásárlók sokszor nemcsak a racionális érvek mentén döntenek, hanem emocionális tényezők is befolyásolják őket, jegyezte meg a Totalcar munkatársa. Emiatt nem számít arra, hogy az eladásokat jelentősen visszavetné, hogy egyre több helyen csak pénzért lehet tölteni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 05:00
×
×
×
×