Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.85
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
A szentendrei Volánbusz pályaudvaron indulásra várakoznak a busztársaság járművei.  MTVA/Bizományosi: Faludi Imre  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

Ez vár a Széna tér átmeneti megszűnése után a volánozókra

Augusztus 10-én a Széna téri buszpályaudvar átköltözik a Széll Kálmán térre - közölte a Volánbusz Zrt. Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor kezdődik a Széna tér tervezett, várhatóan fél évig tartó felújítása.

Augusztus 10-én megszűnik a Széna téri autóbusz-állomás, ezért a járatok a Széll Kálmán tér Dékán utca és Szilágyi Erzsébet fasor közötti szakaszára áthelyezett megállókból indulnak - közölte a Volánbusz Zrt. A társaság kiemelte, hogy az első kocsiállásról Zsámbék és a távolabbi települések, a másodikról Perbál irányába változatlan időpontokban közlekednek majd a buszok. A Széll Kálmán téri érkezési hely nem változik. A Volánbusz szerint a módosításnak köszönhetően csökkennek a távolságok, ezért egyes esetekben a jelenleginél kedvezőbb lesz a jegyek és bérletek ára, amelyeket szintén az új indulási helyen lehet majd megvásárolni. A Széll Kálmán téren csak előre megváltott jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni az autóbuszokra. A Széll Kálmán téri BKK Ügyfélközpontban is értékesítik a jegyeket és a bérleteket, ahol a BKK saját pénztárai mellett egy külön pénztár is az utazók rendelkezésére áll a gyorsabb kiszolgálás érdekében.

A Széna tér rekonstrukciója évek óta napirenden van, a főpolgármester a következő ciklusra több közterület, így a Széna tér megújítását is célul tűzte ki. Tarlós István korábban részletesen beszélt a terület felújításáról.

"Megújult, megnövelt zöldterülettel fognak nemsokára találkozni,

el fog tűnni az Ostrom utca és a Hattyú utca közötti parkoló, és természetesen megújul a Csalogány utca és a Hattyú utca Széna térbe torkolló vége is.

Itt van a Volánbusz egyik végállomása, nagyon szerencsétlen, rossz helyen, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Volán közreműködése, együttműködése is szükséges ahhoz, hogy innen elhelyezzük."

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor kezdődik a Széna tér rekonstrukciója. Az ügyben megkerestük a Budapesti Közlekedési Központ.

A BKK korábbi tervei szerint a felújítása célja, hogy a Széna tér a jövőben ne csak közlekedési célt szolgáljon, hanem a zöld részek megnövelésével közterületként is működjön. Megnőhet a zöldterület, a parkolóhelyek egy része megszűnne, csökkenne a zaj és a levegő szennyezettsége is. A terveket már tavaly elfogadta a Fővárosi Közgyűlés. Eszerint a beruházás 2,5 milliárd forintba kerülhet és fél évig tarthat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×