INFORÁDIÓ 
2020. július 16. csütörtök
Valter

budapesti békéltető testület

fogyasztóvédelem

panasz

Mobilparkolás telefonszáma olvasható egy parkolóautomatán Budán, a Dózsa György térnél 2012. augusztus 3-án.

Volt dolga bőven a békéltető testületnek

InfoRádió

Az első fél év tapasztalata, hogy szükséges a vállalkozások felkészítése a 21. századi fogyasztóvédelemre - közölte a Budapesti Békéltető Testület (BBT).

2019 első fél évében 563-an tanácsot, 2366-an vitarendezést kértek a Budapesti Békéltető Testülettől, emellett a testület folyamatosan ellátta az online nemzeti tanácsadó pont feladatait.

Az első fél évben a vitás ügyekből

  • 1178 zárult egyezséggel,
  • 395 volt jogilag megalapozatlan,
  • 125 ügyben ajánlást fogalmaztak meg,
  • 27 esetben nem volt hatásköre a testületnek,
  • 3 ügyben pedig kötelezést fogalmaztak meg.

A legtöbb, 947 esetben kereskedelmi ügyekben jártak el, a fogyasztók többnyire szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve internetes vásárlással kapcsolatos problémával fordultak a testülethez.

Ezt követte a 498 "egyéb szolgáltatás" ügytípus, ahová az elektronikus hírközlési szolgáltatások, parkolási büntetések, autópálya matrica, a repülőjegy-vásárlással összefüggő eljárások tartoznak.

A fogyasztóvédelmi tanácsadás során leginkább a hibás termékekkel kapcsolatos jogokról, az e-kereskedelemről érdeklődtek. Nem elhanyagolhatóak továbbá a közszolgáltatásokkal, elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal, a javító-karbantartó szolgáltatásokkal, kivitelezési szerződésekkel kapcsolatos tanácsadások sem - közölte a Budapesti Békéltető Testület.

Nyitókép: Földi Imre

Kapcsolódó hang

Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője
 
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018