Infostart.hu
eur:
386.93
usd:
329.74
bux:
109930.17
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Pixabay

Eldőlt: így újul meg a Clark Ádám tér és a Széchenyi tér

Jelentősen átalakul a Clark Ádám tér arculata. A hét elején megjelent kormányhatározat alapján a Lánchíd és a Váralagút között nagyobb lesz a gyalogosok számára kijelölt övezet.

A miniszterelnök által jegyzett kormányhatározat értelmében általános elvként fogalmazták meg, hogy a Clark Ádám téren olyan közfunkciókkal bíró egységes közterület és zöldfelület jöjjön létre, amely integrálódik a budai Várnegyed és a belváros gyalogos-turisztikai zónájába. Ennek keretében megnövelik a gyalogosok számára biztosított járdákat, díszburkolattal. Ezeken kívül a tér minden irányában újabb zebrákat is kialakítanak.

A kormány a Margitszigethez vagy a megújult Madách Imre térhez hasonló presztízsű közterületet álmodott meg.

Jelentősen csökkenne a tér közepi zöldterület, de megmaradna a körforgalom. Nem kizárt, hogy a környéken jelzőlámpák is lesznek.

A kivitelezést a Lánchíd és a budai Váralagút teljes körű rekonstrukciójával együtt végeznék úgy, hogy azzal a közlekedést a lehető legkisebb mértékben korlátozzák.

A megújításnak időkorlátja is van, ez valószínűleg másfél év lenne.

A Clark Ádám tér esetében a tervezés kiindulási alapja a BKK Zrt. megbízásából 2016-ban készített engedélyezési és kiviteli terv lesz.

A Lánchíd másik oldala is megújul. A Széchenyi István térnél biztosítani kell a Lánchíd kétszer egy forgalmi sávos megközelítését és a József Attila utcára való rávezetését a Széchenyi István tér déli oldalán,

a pesti oldalon viszont megszűnik a körforgalom,

de fenntartják az Apáczai Csere János utca és a Dorottya utca forgalomtechnikai kapcsolatát. Kialakítanák a Szent István bazilika – Lánchíd – budai Vár összefüggő gyalogostengelyt úgy, hogy a bazilikától a Lánchíd északi járdája a felszínen elérhető legyen, tehát

nem lesz alagút.

Megszüntetnék a Magyar Tudományos Akadémia előtti parkolót. A Széchenyi rakpart átépítésével közvetlen gyalogos kapcsolat jöhet létre a Kossuth Lajos térrel.

A József Attila utca esetében megvalósíthatósági tanulmány készül annak érdekében, hogy létrejöjjön egy kétszer egy sávos, csillapított forgalmú út az Október 6. utcától a Lánchídig vezetett buszsáv létesítésével, megnövelt járda- és zöldfelülettel.

Korábban a Magyar Kerékpárosklub is asztalra tette javaslatát a területtel kapcsolatban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. Úgy látja, ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Az ország második legnagyobb csavar- és kötőelem-forgalmazója, az Iron Trade Havellant Kft. – amelyet legtöbben ITH Kft.-ként ismernek – jövőre bevezeti új logisztikai fejlesztését, amelytől 35-45%-os termelékenység-növekedést vár. Ez jó alapja lehet a román és szlovák piacon való további terjeszkedésnek – ahol már rendelkezik a cég leányvállalatokkal –, de akár új piacokra való belépésnek is. A generációváltáson a közelmúltban átesett ITH operatív feladatait az alapító tulajdonos, Havellant István fia, Havellant Kristóf végzi, aki a jövő évben debütáló logisztikai fejlesztés alapjait is letette.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×