eur:
411.31
usd:
392.58
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Metrószerelvény érkezik az Újpest-Városkapu állomásra a 3-as metró felújítása előtti utolsó napon, 2017. november 3-án. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Metrófelújítás: a következő szakasz még bonyolultabb lesz

A munkaerőhiány miatt várható újabb csúszás a 3-as metró északi szakaszának felújításában - erősítette meg a sajtóhíreket a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke, Gulyás Attila. Március végén indulhat el a forgalom, és kezdődhet a déli szakasz rekonstrukciója. A BKV Zrt. szerint nem igaz, hogy a rekonstrukciónál késésekkel kellene számolni.

A Világgazdaság írt arról szerdán, hogy nem készül el teljesen a 3-as metró márciusig. A Közlekedési Dolgozók Szakszervezete hírlevelében pedig azt jelezte, az elmaradások akár utasforgalmi időben, a "színfalak mögött" is behozhatók.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke az InfoRádióban azt közölte, a BKV most arra számít, hogy március elején feszültség alá helyezheti az északi pályaszakaszt, és kezdődhetnek a tesztek, hogy minden berendezés jól működik-e; ezt a szaknyelv "sötét üzemnek" nevezi, a metró ugyanis ilyenkor utasok nélkül közlekedik.

"Ha minden műszaki berendezés rendben működik, akkor a tervek szerint március végén szállíthat először utasokat a metró

az északi szakaszon, és akkor egy hét múlva le tud állni a déli szakasz, és el tudják kezdeni ott is a munkálatokat" - mondta Gulyás Attila, aki szerint a színfalak mögött még azért tovább folytatódnak a munkák, ahogy ez az M2 felújítása esetében is volt.

Ezeket a kisebb csúszásokat - mint az építőipari kivitelezés esetében az országban más helyszíneken is - szerinte a munkaerőhiány okozza.

A déli szakasz felújítása - Gulyás elmondása szerint - sokkal bonyolultabb ügy lesz, mert hiába lesz lezárva ez a metrószakasz, az egyik oldali vágányt olyan állapotban kell tartani, hogy hajnalban a Kőér utcai kocsiszínből be tudjanak menni a szerelvények a középső és az északi szakaszra, és este vissza is tudjanak menni.

"Ez azt jelenti, hogy

a nap folyamán lesz két olyan időablak, amikor a kivitelezőnek biztosítania kell a közlekedés lehetőségét, a szakszolgálatok embereinek pedig ott kell lenni az egyes állomásokon,

mert a vonalat az áthaladó vonatok miatt üzemeltetni kell" - tette egyértelművé Gulyás Attila.

A déli szakasz rekonstrukciója 2019 végéig tartani fog - ha nem lesz csúszás.

A projekt végét 2022-re ígérik,

a középső szakasz lesz a legbonyolultabb.

"Ott a legnehezebb a lifteket beszerelni, lesz, ahol több lépcsőben lehet eljutni majd a felszínre. Mindenképpen ez a mélyvezetésű szakasz a legnehezebb a felújítás szempontjából" - fogalmazott Gulyás Attila.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

A tegnapi nap folyamán brit Storm Shadow cirkálórakéták csapódtak be Kurszk megyében, a támadást az ukrán légierő indította, átlépve ezzel egy újabb orosz "vörös vonalat." A fejleményekre válaszul az orosz vezetés állítólag tűzkészenlétbe helyezte néhány RSz-26-os interkontinentális ballisztikus rakétaindítóját (ICBM), elvileg nukleáris robbanófej nélkül. A nap folyamán egy ICBM-nek vélt rakétát ki is lőttek az orosz erők Dnyipró városára. Vlagyimir Putyin később közölte: valójában nem ICBM-et, hanem egy közepes hatótávolságú ballisztikus rakétát lőttek ki Ukrajnára. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×