A Világgazdaság írt arról szerdán, hogy nem készül el teljesen a 3-as metró márciusig. A Közlekedési Dolgozók Szakszervezete hírlevelében pedig azt jelezte, az elmaradások akár utasforgalmi időben, a "színfalak mögött" is behozhatók.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke az InfoRádióban azt közölte, a BKV most arra számít, hogy március elején feszültség alá helyezheti az északi pályaszakaszt, és kezdődhetnek a tesztek, hogy minden berendezés jól működik-e; ezt a szaknyelv "sötét üzemnek" nevezi, a metró ugyanis ilyenkor utasok nélkül közlekedik.
"Ha minden műszaki berendezés rendben működik, akkor a tervek szerint március végén szállíthat először utasokat a metró
az északi szakaszon, és akkor egy hét múlva le tud állni a déli szakasz, és el tudják kezdeni ott is a munkálatokat" - mondta Gulyás Attila, aki szerint a színfalak mögött még azért tovább folytatódnak a munkák, ahogy ez az M2 felújítása esetében is volt.
Ezeket a kisebb csúszásokat - mint az építőipari kivitelezés esetében az országban más helyszíneken is - szerinte a munkaerőhiány okozza.
A déli szakasz felújítása - Gulyás elmondása szerint - sokkal bonyolultabb ügy lesz, mert hiába lesz lezárva ez a metrószakasz, az egyik oldali vágányt olyan állapotban kell tartani, hogy hajnalban a Kőér utcai kocsiszínből be tudjanak menni a szerelvények a középső és az északi szakaszra, és este vissza is tudjanak menni.
"Ez azt jelenti, hogy
a nap folyamán lesz két olyan időablak, amikor a kivitelezőnek biztosítania kell a közlekedés lehetőségét, a szakszolgálatok embereinek pedig ott kell lenni az egyes állomásokon,
mert a vonalat az áthaladó vonatok miatt üzemeltetni kell" - tette egyértelművé Gulyás Attila.
A déli szakasz rekonstrukciója 2019 végéig tartani fog - ha nem lesz csúszás.
A projekt végét 2022-re ígérik,
a középső szakasz lesz a legbonyolultabb.
"Ott a legnehezebb a lifteket beszerelni, lesz, ahol több lépcsőben lehet eljutni majd a felszínre. Mindenképpen ez a mélyvezetésű szakasz a legnehezebb a felújítás szempontjából" - fogalmazott Gulyás Attila.