Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
A 4-es metró automata szerelvénye a Keleti pályaudvar megállóhelynél 2015. szeptember 26-án. Ettől a naptól a teljes üzemidőben járműkísérő személyzet nélkül közlekednek az automata szerelvények a vonalon.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Fürjes Balázs: elhibázott döntés volt a 4-es metró erőltetése

Valójában nem az Európai Bizottság, hanem az akkori budapesti SZDSZ-es városvezetés ötlete volt, hogy az Európai Unió a budapesti dugódíj bevezetéséhez kösse a 4-es metró pénzügyi támogatását – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Fürjes Balázs számos városfejlesztési döntésről is beszámolt.

Elhibázott fejlesztési döntés volt a 4-es metró erőltetése – fogalmazott Fürjes Balázs. Az államtitkár azt mondta: erre rájött a főváros előző, az SZDSZ-es Demszky Gábor nevével fémjelzett városvezetése is, ezért akarta bevezettetni Budapesten a dugódíjat.

Tarlós István 2010-es budapesti főpolgármesteri kinevezése után járta be a sajtót, hogy az Európai Unió ahhoz a feltételhez kötötte a négyes metró felépítéséhez adott pénzügyi támogatások kifizetését, hogy Budapest bevezeti a dugódíjat. Fürjes Balázs hozzátette: információi szerint ez nem az Európai Bizottság ötlete volt, hanem az SZDSZ-es városvezetésé, miután ráeszmélt: a négyes metró kihasználtsága rendkívül alacsony. Mint mondta, az akkori városi vezetők kérték az uniót, hogy

a támogatási szerződésbe írja bele a budapesti dugódíj kötelezettségét, hogy „így majd utasokat lehet terelni a 4-es metróra”.

Az államtitkár hozzátette: a főváros jelenlegi vezetése nem a dugódíjhoz hasonló, drasztikus rendelkezések híve, hanem az úgynevezett „szoft” megoldásoké, a forgalom csökkenését annak elterelésével szeretnék elérni. Ilyen ösztönző lehet déli és északi hidak építése, az M0-ás autópálya befejezése lehet, illetve az, ha elérik, hogy a déli rakpart ne a Budapesten áthaladó kamionos forgalom tranzitja legyen. Fürjes Balázs hozzátette, az új csepeli Duna-híd is ezt a célt szolgálja.

A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára több fontos, Budapestet érintő városfejlesztési döntésről számolt be.

„Jó néhány döntést hoztunk az elmúlt hónapokban”

– fogalmazott. Megerősítette, hogy a kormány döntött az összes HÉV-vonal felújításáról, valamint arról, hogy a Kálvin térig kivezetnék és a budapesti metróhálózattal összekötnék a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalat. A Soroksári út vonalán mélyvezetésben irányítanák a térig a járművet. Fürjes Balázs hozzátette: ezt követően fel lehetne számolni a Ferencvárost a Dunától demarkációs vonalként elválasztó HÉV-síneket a Soroksári út mentén.

Az államtitkár azt mondta, hogy a kormány a budapesti metróhálózatot is fejlesztené: a 4-es és a 3-as metró is meghosszabbodna. Sokkal szerencsésebb lett volna, ha előbbi – "ha már megépült" – elmegy a budaörsi virágpiacig. A 3-as metró északi szakaszát pedig – szerinte – érdemes lenne Káposztásmegyerig meghosszabbítani.

A Fürjes Balázs bejelentette továbbá, hogy a Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő új Duna-hídhoz kapcsolódóan számos fejlesztést tervez a kormány és a városvezetés megvalósítani. Az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszát és a Jászberényi utat a hídon keresztül villamos kötné össze és közparkok épülnének. Bár a híd felépüléséig még akár tíz évet is várni kell, elkészülésével az államtitkár szerint napi 55 ezer autóval fogja tehermentesíteni a belvárosi hidak forgalmát.

A főváros zöld felületeit több helyen, például a Lánchíd két hídfőjénél növelik majd

Fürjes Balázs hozzátette: Dél-Pesten felépül az úgynevezett Diákváros és a Nemzeti Atlétikai Központ, a 2023-as atlétikai világbajnokság egyik lehetséges helyszíne is. Az új Puskás Ferenc Stadiont várhatóan a magyar labdarúgás napján, november 25-én adják át.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Olajfúrótornyot találtak el az ukrán drónok, ma folytatódnak a béketárgyalások - Háborús híreink szombaton

Olajfúrótornyot találtak el az ukrán drónok, ma folytatódnak a béketárgyalások - Háborús híreink szombaton

Folytatódnak a háború lezárását célzó tárgyalások: Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja, Kirill Dmitrijev szombaton Miamiban találkozik Donald Trump amerikai elnök küldöttével, Steve Witkoffal, valamint Trump vejével, Jared Kushnerrel- - írta a Reuters. Orosz ballisztikus rakéták csapást mértek Odessza Pivdennij kikötőjére, legalább hét ember meghalt, tizenöt megsebesült. Ukrajna arról számolt be, hogy a drónjaik találatot értek a Lukoil tulajdonában lévő Filanovszkij olajfúrótornyon, valamint egy katonai járőrhajón a Kaszpi-tengeren.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 20. 16:12
×
×
×
×