eur:
411.16
usd:
392.05
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A 4-es metró automata szerelvénye a Keleti pályaudvar megállóhelynél 2015. szeptember 26-án. Ettől a naptól a teljes üzemidőben járműkísérő személyzet nélkül közlekednek az automata szerelvények a vonalon.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Fürjes Balázs: elhibázott döntés volt a 4-es metró erőltetése

Valójában nem az Európai Bizottság, hanem az akkori budapesti SZDSZ-es városvezetés ötlete volt, hogy az Európai Unió a budapesti dugódíj bevezetéséhez kösse a 4-es metró pénzügyi támogatását – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Fürjes Balázs számos városfejlesztési döntésről is beszámolt.

Elhibázott fejlesztési döntés volt a 4-es metró erőltetése – fogalmazott Fürjes Balázs. Az államtitkár azt mondta: erre rájött a főváros előző, az SZDSZ-es Demszky Gábor nevével fémjelzett városvezetése is, ezért akarta bevezettetni Budapesten a dugódíjat.

Tarlós István 2010-es budapesti főpolgármesteri kinevezése után járta be a sajtót, hogy az Európai Unió ahhoz a feltételhez kötötte a négyes metró felépítéséhez adott pénzügyi támogatások kifizetését, hogy Budapest bevezeti a dugódíjat. Fürjes Balázs hozzátette: információi szerint ez nem az Európai Bizottság ötlete volt, hanem az SZDSZ-es városvezetésé, miután ráeszmélt: a négyes metró kihasználtsága rendkívül alacsony. Mint mondta, az akkori városi vezetők kérték az uniót, hogy

a támogatási szerződésbe írja bele a budapesti dugódíj kötelezettségét, hogy „így majd utasokat lehet terelni a 4-es metróra”.

Az államtitkár hozzátette: a főváros jelenlegi vezetése nem a dugódíjhoz hasonló, drasztikus rendelkezések híve, hanem az úgynevezett „szoft” megoldásoké, a forgalom csökkenését annak elterelésével szeretnék elérni. Ilyen ösztönző lehet déli és északi hidak építése, az M0-ás autópálya befejezése lehet, illetve az, ha elérik, hogy a déli rakpart ne a Budapesten áthaladó kamionos forgalom tranzitja legyen. Fürjes Balázs hozzátette, az új csepeli Duna-híd is ezt a célt szolgálja.

A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára több fontos, Budapestet érintő városfejlesztési döntésről számolt be.

„Jó néhány döntést hoztunk az elmúlt hónapokban”

– fogalmazott. Megerősítette, hogy a kormány döntött az összes HÉV-vonal felújításáról, valamint arról, hogy a Kálvin térig kivezetnék és a budapesti metróhálózattal összekötnék a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalat. A Soroksári út vonalán mélyvezetésben irányítanák a térig a járművet. Fürjes Balázs hozzátette: ezt követően fel lehetne számolni a Ferencvárost a Dunától demarkációs vonalként elválasztó HÉV-síneket a Soroksári út mentén.

Az államtitkár azt mondta, hogy a kormány a budapesti metróhálózatot is fejlesztené: a 4-es és a 3-as metró is meghosszabbodna. Sokkal szerencsésebb lett volna, ha előbbi – "ha már megépült" – elmegy a budaörsi virágpiacig. A 3-as metró északi szakaszát pedig – szerinte – érdemes lenne Káposztásmegyerig meghosszabbítani.

A Fürjes Balázs bejelentette továbbá, hogy a Dél-Pestet, Észak-Csepelt és Dél-Budát összekötő új Duna-hídhoz kapcsolódóan számos fejlesztést tervez a kormány és a városvezetés megvalósítani. Az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszát és a Jászberényi utat a hídon keresztül villamos kötné össze és közparkok épülnének. Bár a híd felépüléséig még akár tíz évet is várni kell, elkészülésével az államtitkár szerint napi 55 ezer autóval fogja tehermentesíteni a belvárosi hidak forgalmát.

A főváros zöld felületeit több helyen, például a Lánchíd két hídfőjénél növelik majd

Fürjes Balázs hozzátette: Dél-Pesten felépül az úgynevezett Diákváros és a Nemzeti Atlétikai Központ, a 2023-as atlétikai világbajnokság egyik lehetséges helyszíne is. Az új Puskás Ferenc Stadiont várhatóan a magyar labdarúgás napján, november 25-én adják át.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Új csúcson a magyar tőzsde, merre tovább? Most akciós áron a Portfolio Signature PRO csomagja

Új csúcson a magyar tőzsde, merre tovább? Most akciós áron a Portfolio Signature PRO csomagja

Történelmi csúcsokra törő magyar tőzsdeindex, brutálisan erős OTP-árfolyam, szenvedő magyar gazdaság, Donald Trump győzelme az amerikai elnökválasztáson, geopolitikai konfliktusok. Csak néhány olyan tényező, amely alapjaiban befolyásolhatja a befektetők döntéseit, és egy ilyen helyzetben az eligazodáshoz rendkívül fontos a hiteles, értékes forrásból való tájékozódás. A Portfolio az egyedülálló, máshol nem elérhető Signature típusú elemzéseivel ebben a tájékozódásban segít, most még kedvezőbb feltételek mellett, korlátozott ideig: a nemrégiben kibővített Signature PRO szolgáltatáscsomag éves előfizetése kedvezményes áron érhető el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×