eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Metrószerelvény érkezik az Újpest-Városkapu állomásra a 3-as metró felújítása előtti utolsó napon, 2017. november 3-án. Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Wintermantel Zsolt: már idén elkezdhetnék tervezni a 3-as metró meghosszabbítását

A 3-as metró északi meghosszabbítása a tervezéssel és kivitelezéssel együtt mintegy 70-120 milliárd forintba kerülhet – mondta az újpesti polgármester. Wintermantel Zsolt kiemelte, az észak-déli vonal meghosszabbítását már a metrófelújítás idején el lehetne kezdeni.

A polgármester szerint soha nem álltak ilyen közel a 3-as metró meghosszabbításához, mint most. Wintermantel Zsolt tájékoztatott: egy közbeszerzési eljárás nyomán már meg is kötötték a részletes kiviteli tervezésre szóló szerződést. Amint a főváros és az állam forrást tud rá biztosítani, megindulhat a tervezőmunka.

A kerületvezető azt szeretné, ha a tervezés első fázisa bekerülne a főváros idei költségvetésébe – ez több mint 1 milliárd forintot jelent, a teljes kiviteli tervezéshez pedig közel 3 milliárd forintra van szükség. A kivitelezési projekt beárazása csak ezután lehetséges.

Wintermantel Zsolt hangsúlyozta: a vonal meghosszabbítása Újpesten, Rákospalotán és a környéken lévő agglomerációban (Dunakeszi, Vác, Fót és térsége)

600 ezer ember „életét tudná egyszerűbbé és közlekedés szempontjából gyorsabbá tenni”.

A polgármester kiemelte: az alagút most sem csak Újpest-Központig tart, hanem majdnem az Árpád Üzletházig. A bővítésnek köszönhetően 4 új megállóval bővülne a 3-as metró vonala. A végállomás a Külső Szilágyi út és a Megyeri út torkolatánál lenne, ahol egy nagy beruházással intermodális csomópont is épülhetne.

A vonalhosszabbítási munkálatokat el lehet kezdeni még azelőtt, hogy befejeznék a régi vonal felújítását – vélekedett Wintermantel Zsolt, hozzátéve: ha a projekt forrását a központi költségvetés is tudja biztosítani, akkor gyorsabb lehet a tervezés és a kivitelezés is. A kerületvezető szerint az egész projekt költsége 70-120 milliárd forint körülre tehető.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×