A Káposztásmegyerig tartó hosszabbítás ötlete már korábban is felmerült, és születtek tervek is. A mostani, 3 milliárd forintos pályázat eredményhirdetését az iho.hu szúrta ki. Eszerint a nyertes a budapesti Főmterv Zrt. és a kecskeméti Viköti Kft. lett, ők csinálják meg az előkészítést, valamint az engedélyes és a kiviteli tervet is.
A metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig nyújtják meg. Épül:
- 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya,
- négy új közbenső állomás, ebből kettő felszíni, kettő felszín alatti, valamint
- épül egy karbantartó, takarító járműtelep.
Fontos, hogy a tervek szerint a Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is lesz metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és a villamospálya korrekcióját is előírja.
A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, amely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.
Ehhez
- elbontják a villamos pályáját és végállomását,
- kiépítik a metró végállomását,
- egy új autóbusz végállomást,
- egy új vasúti megállóhelyet (jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak),
- valamint P+R, B+R parkolókat építenek.
A beruházásban benne van a Megyeri út külön szintű átvezetése a Budapest–Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.