A tudatos brit fogyasztók nem vették jó néven, amikor 2012-ben kiderült, hogy más cégekkel együtt a Starbucks kávézólánc is "kreatív adófizetési gyakorlatot folytatott" és gyakorlatilag elkerülte, hogy vállalati adót fizessen a brit államkasszának.
Az eredmény az volt, hogy vásárlók tömegei kezdtek elpártolni a Starbucks-tól, amely a 2008-as válság után már amúgy is kénytelen volt bezárni sok üzletét.
Hogyan lehet visszacsalogatni az elpártolt koffeinvadászokat a kávézókba? A cég brit ága szerint a fejlett kommunikációs technológiába való fokozott befektetésekkel.
"A fogyasztóra és az üzleteinkben nyújtott élményre összpontosítunk" - ismételte meg az ilyenkor szokásos PR-szöveget Kris Engskov a Starbucks regionális elnöke.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az okostelefont használó nemzedék még gyorsabb kiszolgálásra számíthat. Már a metróból kilépve vagy az ebédszünet előtt megrendelhetik a cappuccinót, hogy aztán a kávézóba érve felmarkolják azt.
A cég emellett arról akar híres lenni, hogy szupergyors wifi-hozzáférést biztosít majd ügyfeleinek.
Jelenleg néha akadozik az internet-hozzáférés a kávézólánc üzleteiben. Most milliókat fektetnek majd abba, hogy az átlagosan 40 percig tartó látogatás során a vásárlók a brit üzletekben elérhető, leggyorsabb wifi-elérést élvezhessék.
Azt, hogy a kávé és telefon jól kiegészíti egymást, azzal is próbálják sugallni, hogy drótnélküli töltő-alátéteteket építenek a pultokba, ahol a lemerülőfélben lévő telefonokat lehet majd életre kelteni.
A Starbucks partnerségre lép az online zenesugárzó Spotify céggel: a látogatók vagy a Startbucks lejátszási listáját hallgathatják vagy a kávézóban szerzett hűségpontokkal fizethetnek a zenéért.
"Radikálisan megváltozik a kávézó szerepe a világon. Az emberek egyre elfoglaltabbak és az életük nagy részét egy elektronikus eszközön keresztül élik" - magyarázta a cég regionális igazgatója a technikai fejlesztést.
Az is felmerült, hogy a Starbucks kávézókat nyithat a Lidl és az Aldi diszkont-élelmiszerboltokban. A regionális igazgató sietett megjegyezni: a cég sokkal több vállalati adót fizet, mint korábban.
Fizetős lett a szétlopott szellemváros a Balaton közelében