eur:
389.75
usd:
363.51
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond
Nyitókép: Pexels.com

Kiderült, mely közösségi platformokat preferálják a magyar fiatalok

Berobbant a BeReal, tör előre a TikTok, de továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence – közölte az Ifjúságkutató Intézet friss, 15–29 évesek körében készült reprezentatív, 1000 fős kutatásának adatait ismertetve.

Közleményük szerint a BeReal oldalát már minden tizedik fiatal használja naponta. A látványos növekedés ellenére az applikáció penetrációja jócskán elmarad a TikTok és a Facebook népszerűségétől.

A TikTokot minden második, a Facebookot pedig tízből nyolc fiatal „pörgeti” minden nap.

Megjegyezték: a magyar fiatalok csupán 6 százalékát teszi ki azoknak az aránya, akik egyáltalán nem használják a Facebookot. Ezt a platformot a YouTube és a TikTok követi, mindkettőt nagyjából azonos arányban veszik igénybe napi szinten a fiatalok. Azonban a TikTok esetében több mint kétszer annyi – 25 százalék – az applikációt még sohasem használók aránya.

A BeReal tavaly robbant be a köztudatba, és már a magyar 15–29 évesek 9 százaléka napi felhasználója az oldalnak. A BeReal 2020-ban indult útjára, majd 2022 végére világszerte már több mint hetvenmillió aktív felhasználóval rendelkezett – jelezték a közleményben.

A végletekig leegyszerűsített alkalmazás azzal tett szert gyors népszerűségére, hogy egyfajta anti-közösségi média szerepben tetszeleg, például nincsenek filterek és szerkesztési lehetőség. Az alkalmazásban az is különleges, hogy csak naponta egyszer lehet fotót feltölteni.

A Mathias Corvinus Collegium (MCC) égisze alatt működő Ifjúságkutató Intézet szerint utóbbi időszakban egyre markánsabban befolyásolják a fiatalok életét a közösségi oldalak. Ebben is kiemelkedik az Instagram, ahol mások, sok esetben nem valódi profilját önkéntelenül is a sajátunkhoz hasonlítjuk.

A kutatásban rámutattak:

jellemzően nincsenek nemi különbségek a közösségi oldalak használatát tekintve.

A fiatalabbak minden vizsgált közösségi oldalt nagyobb arányban vesznek igénybe, kivéve a LinkedInt, amely a szakmai kapcsolatépítések támogatásával főként az üzleti világban népszerű.

A korcsoportok közösségi média használata a kapott adatok alapján két esetben tér el markánsabban: a TikTokot a 15–19 évesek több mint négyötöde (82 százalék) használja, a 20–24 évesek (74 százalék) és a 25–29 évesek (70 százalék) ennél kisebb arányban. A Snapchatet a 15–19 évesek közül 43 százalék, míg a 25–29 éveseknek már csupán 28 százaléka használja.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×