INFORÁDIÓ

piramis

egyiptom

régészet

tudomány

Kiderült, hogyan építették a piramisokat

Infostart

A gízai nagy piramis építésének mikéntje régóta foglalkoztatja a tudósokat. Egy friss felfedezés fényt deríthet arra, miként vitték véghez a szinte emberfeletti teljesítményt az ókori egyiptomiak.

Régészek egy csoportja most felfedte azt a rámparendszert, amellyel 4500 éve a köveket mozgathatták. A rendszer maradványai egy ősi kőfejtőben, az Arab-sivatagban fekvő Hatnubnál kerültek elő – írta a Live Science alapján a 24.hu. A Francia Keleti Régészeti Intézet és a Liverpooli Egyetem munkatársai szerint a szerkezetet arra használták, hogy hatalmas alabástromdarabokat mozgassanak meg.

A kutatók úgy vélik, hogy a rendszer a gízai nagy piramis építésében is segíthetett.

A rendszer egy központi rámpából áll, melyet két, számos tárológödörrel rendelkező lépcsősorral láttak el
– mondta Yannis Gourdon, a Hatnubnál folyó projekt egyik vezetője. A szakértő hozzátette, a korabeliek egy szánkószerű eszközt használhattak a kövek szállítására, a szánkót pedig kötelek segítségével emelték ki. A rendszernek köszönhetően jóval kevesebb erőfeszítésre volt szükség az alabástromok megmozgatásához.

Gourdon szerint efféle berendezést még sehol máshol nem fedeztek fel.

A kutatók onnan tudják, hogy a rendszer a nagy piramis korából származik, hogy a környéken korabeli eszközöktől származó nyomokat, illetve Hufura, a nagy piramis építtetőjére utaló feliratokat találtak.

Fotó: Credit: Yannis Gourdon/Ifao

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.