Hatalmas pályacsúccsal (4:24,20), a néhány éve még átszakíthatatlannak hitt 5 órás időn belül ért "körbe" Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenyén, az 57. balatoni Kékszalagon az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty (egyesület: Hungária Yacht Kft.).
A Józsa Márton által kormányzott, Paulovits Dénes által tervezett legendás kétárbócos katamarán szinte rajt-cél győzelmet aratott - minden pályajelet elsőként hagyott el -, nyomában a tempót úgy-ahogy tartó RSM (kormányos: Vándor Róbert), a KÜRT - Team Kaáli (kormányos: Virág Flóra, a katamarános mezőny egyetlen női kormányosa) és a teljes mezőny fölött - az RSM-et már a keleti tómedencében, a siófoki áthaladási pontnál 2 perccel előzte, a nyugati medencében pedig stabilizálódott a különbség. (A korábbi rekordot szintén ez az egység tartotta.)
A verseny színvonalára - a viszontagságos időjáráshoz való kiváló alkalmazkodásra - jellemző, hogy a második és harmadik helyen célba ért katamarán is a korábbi rekordidőn belül ért célba, bőven 5 órán belüli időeredménnyel - 4 óra 33 perc 32 másodperc, illetve 4 óra 46 perc 42 másodperc.
A rekord már Keszthelynél "gyanús" volt, 2 óra 39 perccel fordultak a Balaton "végén" Józsa Mártonék.
A befutó pillanatai:
A Fifty-Fifty a befutó előtt egyébként egy szokatlan megtorpanást produkált - utóbb kiderült, hogy a legénység nem tudta, melyik motoros és bója között kell befutni, kicsit "elnézték a befutót", kellett még egyet fordulniuk, szinte centikkel a cél előtt.
Ebből is látszott (látszik), hogy egy forduló vagy egy rossz manőver mennyire le tudja lassítani a katamaránokat.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a győzelemre bármennyire is esélyes hajók - mind katamarán - közül a kiszámíthatatlan erejű és irányú szél, valamint a nem megfelelő felszerelés miatt több is kiállni kényszerült: sorrendben a Triniteam, a Cofidis, a Fox 23, az AUDAX Django, a Process Solutions és a Team Suzuki.






