A Titan június 18-án nem sokkal azt követően, hogy megkezdte merülését 3800 méteres mélységbe a Titanic roncsához, elvesztette a kapcsolatot kísérő hajójával, a Polar Prince-szel, és nem is jelent meg a víz felszínén - idézi fel az előzményeket a CNN cikke.
Napokon át tartó mentőakció indult a jármű és az utasok megkeresésére, ám sikertelenül:
mint kiderült, a tengeralattjáró összeroppant és mind az öt utasa meghalt.
Az amerikai parti őrség tengerészeti nyomozó testületet (Marine Board of Investigation) - a legmagasabb szintű vizsgálatokat végző testületet - hívott össze, hogy megvizsgálja, mi okozta a tragédiát, valamint esetleges ajánlásokat tegyen "a megfelelő hatóságoknak, hogy szükség esetén polgári vagy büntetőjogi szankciókat alkalmazzanak" - mondta Jason Neubauer, a parti őrség kapitánya, aki a vizsgálóbizottságot vezeti.
Ennek részeként megvizsgálják a roncsokat, egyéb bizonyítékokat gyűjtenek és meghallgatják a tanúkat.
A Titan fellelt darabjait 3658 méter mélyről, az Atlanti-óceán fenekéről gyűjtötték össze, és szállították szerdán az új-fundlandi St. John's-ba. A maradványokat a Titanictól mintegy 488 méterre találták meg. A feltételezett emberi maradványokat az Egyesült Államokban vizsgálják meg, és a roncsokat is alapos elemzésnek vetik alá. (A Titant üzemeltető OceanGate Expeditions mélytengeri kutató- és turisztikai vállalat székhelye az Egyesült Államokban van, de a szerencsétlenül járt merülőhajó a Bahamákon volt bejegyezve.)
Kanada is folytat vizsgálatokat a kísérőhajó, a Polar Prince ügyében, mivel az kanadai zászló alatt hajózott. Már begyűjtötték a dokumentumokat és kikérdezték a Polar Prince legénységét, valamint a hajó hangrögzítőjét is lefoglalták vizsgálat céljából. Ebbe a folyamatba az USA, az Egyesült Királyság és Franciaország is csatlakozik, mint a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet balesetek kivizsgálására vonatkozó kódexe szerint érdekelt állam.
A Titanban lelte halálát az expedíciót szervező OceanGate egyik alapítója, Stockton Rush és Paul-Henri Nargeolet francia veterán búvár és Titanic-szakértő mellett Hamish Harding brit üzletember, aki számos extrém úton részt vett már, lemerült a Föld legmélyebb pontjáéig is, valamint Shahzada és Suleman Dawood pakisztáni származású brit állampolgárok (miliárdos apa és fia).