Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
cars on Autobahn highway in Germany in high speed at night
Nyitókép: filmfoto/Getty Images

Németország megzabolázná a korlátlan száguldozást az autópályákon

Németország az egyetlen ország Európában, ahol az autópályák jelentős részén nincs sebességkorlátozás, de ez hamarosan megváltozhat. Az Európai Parlament nemrég megszavazott állásfoglalásával szemben azonban Németországban erősebb ellenállásba ütközhet az eddig csak javasolt 130 km/h-s maximális sebesség kötelezővé tétele.

A Portfolio felidézi: a németországi választások előtt a kampány egyik fontos témája volt a sebességkorlátozás kérdése. A leköszönő kancellár mögött álló konzervatív CDU/CSU szövetség, a liberális Szabad Demokraták (FDP) és a szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) egyaránt ellenzi a sebességkorlátozás bevezetését az autópályákon, míg a balközép Szociáldemokraták (SPD), a Zöldek és a szocialista Baloldal (Die Linke) támogatja.

Sőt, a Zöldek nemcsak 130 km/h-s korlátozást javasolnak, hanem 120 km/h-ra csökkentenék a megengedett sebességet az autópályák azon szakaszain, amelyek közel esnek a városokhoz. Emellett 2030-tól betiltanák a benzines és dízel autók értékesítését, a konkrét céldátum kijelölését azonban a szociáldemokraták nem támogatják.

A német közszolgálati televízió, az ARD nemrég közzétett közvélemény-kutatása szerint a megkérdezettek 53 százaléka gondolja úgy, hogy az autópályákon 130 km/h-s sebességkorlátozást kell bevezetni, 44 százaléka pedig ellenzi a korlátozást.

Az Auto Motor und Sport nevű német autós újságnak nyilatkozó Sebastian Vettel szerint nem kérdéses, hogy sebességkorlátozásra van szükség Németországban.

A gazdasági lap emlékeztet, miközben Németországban sokan nem támogatják a sebességkorlátozást az autópályákon, addig az Európai Parlament állásfoglalása szerint a járművek biztonságos sebességszintjét 30 km/h-ra kéne mérsékelni a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros. Ismeretes, az uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát, a közúti balesetek halálozási aránya csak 36 százalékkal csökkent.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×