eur:
392.73
usd:
365.69
bux:
66579.3
2024. április 26. péntek Ervin
Berlin, 2018. április 9.A levegőszennyezés mértékét csökkenteni hivatott 30 kilométer/órás sebességkorlátozó tábla a levegő tisztán tartása jelentésű felirattal Berlinben 2018. április 9-én. A német főváros egyik fő közlekedési ütőerén, a Leipziger út Potsdamer tér és a Markgrafen út közötti szakaszán egy évre bevezetik a 30-as sebességkorlátozást a tisztább levegő érdekében. (MTI/EPA/Hayoung Jeon)
Nyitókép: HAYOUNG JEON

Durva sebességkorlátozást vezetne be az EU minden településen

A jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban – szögezték le az Európai Parlament (EP) képviselői strasbourgi plenáris ülésükön elfogadott állásfoglalásukban.

A 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták: mivel a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, a járművek biztonságos sebességszintje legfeljebb 30 kilométer/óra lenne a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.

Az EP emellett minden országban zéró toleranciát vezetne be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban, ugyanis – mint írták – a halálos közlekedési balesetek negyedénél az alkohol is szerepet játszik.

A képviselők olyan, biztonságos vezetési mód kötelező beállítását javasolták a mobil- és elektronikus eszközökbe, amelyek a várakozások szerint korlátoznák a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és biztosítási konstrukciókkal támogatnák a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek vásárlását és használatát.

Véleményük szerint több, a közúti biztonságra és baleseti gócpontokra fókuszáló beruházásra van szükség. Ezzel kapcsolatban felszólították a tagállamokat, hogy hozzanak létre olyan nemzeti közútbiztonsági alapokat, amelyek a közúti bírságokból befolyó összegeket közlekedésbiztonsági kezdeményezések megvalósítására fordítják.

Az állásfoglalás emlékeztetett:

minden évben mintegy 22 700-an halnak meg, 120 ezren pedig súlyosan megsérülnek az Európai Unió útjain.

A közúti balesetek halálozási arányának korábbi csökkenése leállt, ami azt jelenti, hogy az uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát. Azok ugyanis csak 36 százalékkal csökkentek.

A legutóbbi adatok szerint

  • az utak továbbra is Svédországban a legbiztonságosabbak, egymillió lakosra 18 halálos baleset jut, míg
  • 2020-ban Romániában jelentették a legmagasabb halálozási arányt, 85 halálos balesetet egymillió lakosra vetítve.
  • Az uniós átlag 42 halálos baleset millió lakosonként.
  • A magyar adat ennél valamivel magasabb, 46 halálesettel, de csökkenő tendenciát mutat.
Címlapról ajánljuk
Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök

Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök

Tíz év óta először látogatott német államfő Törökországba, miután az elmúlt években a két ország közötti kapcsolatok meglehetősen hűvössé váltak. A látogatás sikere érdekében azonban Frank-Walter Steinmeier még a törökök nemzeti ételét, a Németországban is kedvelt kebabot is bevetette.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Elkezdtek kamatemelésekről suttogni a lakáshiteleknél: készül a hidegzuhany?

Elkezdtek kamatemelésekről suttogni a lakáshiteleknél: készül a hidegzuhany?

Tartós kamatcsökkenésre, már-már a korábbi nagyon alacsony kamatszintek visszatérésére számított eddig a magyar lakáshitelpiac keresleti oldala, ehhez képest konszenzus alakult ki arról a bankoknál, hogy a mostani 6-7%-os szinten megállt a kamatcsökkenés. Az elmúlt hetekben pedig már egyre többen vélik úgy, hogy kamatemelésekre kell sort keríteni, ma például a legnagyobb hitelközvítő is megszólalt az ügyben. Több bank vezetőjét is megkérdeztük a témáról az elmúlt napokban, válaszaik alapján egyelőre nem készülnek kamatemelésre a lakáshiteleknél, pedig lenne okuk rá. Kiemelten foglalkozunk ezzel a témával a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáján, érdemes regisztrálni a szakmai eseményre!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×