A pilóták közel 6,5 százalékos béremelési követelését a Lufthansa vezetősége azzal utasította el, hogy a pénzügyi válság kirobbanása óta egyre kevesebb az utas, és a teherszállításban is elmaradoznak a megrendelések. Így a Lufthansa Cargo nevű részlegénél már idén tavasszal 450 munkahelyet megszüntetnek - de a döntést nem elbocsátás, hanem korai nyugdíjazások és áthelyezések révén próbálják elfogadhatóvá tenni.
A pilóták szakszervezetét ez cseppet sem hatotta meg, és miután a felek közötti közvetítési kísérlet is kudarcot vallott, a sztrájk elkerülhetetlenné vált. Így már a hét végén zűrzavar fenyegeti az egész európai légi forgalmat, ugyanis a flotta 359 gépe a földön marad, hacsak a Lufthansa vezetőségének nem sikerül szakszervezeten kívüli pilótákkal legalább a legfontosabb járatokat fenntartani, és az utasok legalább egy részét más légitársaságok gépeire átirányítani.
Megfigyelők szerint azonban mindez csak előjáték lehet a Lufthansát fenyegető tiltakozási hullámnak, ugyanis a cég új vezetője drasztikus megszorításokra készül, hogy ismét nyereségessé tegye a német légitársaságot.