A vasúttársaság a hónap közepén, a figyelmeztető sztrájkok nyomására javított eredeti ajánlatán, és hajlandónak mutatkozott 10 százalékos fizetésemelésre, egyszeri 2 ezer euró kifizetése mellett, de nem titkolta azt sem, hogy a szerződés aláírása előtt ki akarja kérni a két további vasutas
szakszervezet véleményét.
Ezt a viszonylag kis létszámú, alig 2 ezer mozdonyvezetőt tömörítő szakszervezet azonnal elutasította. Egyrészt azért, mert változatlanul ragaszkodik a 31 százalékos fizetésemeléshez, másrészt azért, mert mindezt olyan szerződésbe akarja foglalni, amely egyúttal kidomborítja önállóságát is, ami ellenkezik nemcsak a vasúttársaság, hanem a többi vasúti alkalmazottat tömörítő szakszervezet érdekeivel is.
Múlt csütörtökön a mozdonyvezetők 30 órás sztrájkot kezdtek, amelynek során 18 ezer járatot bénítottak meg és közel 3 millió ingázó csak nehézségek árán jutott el munkahelyére. Ezt követően hétfő délutánig ultimátumot adtak a vasúttársaságnak, és utaltak arra, hogy a szakszervezeti tagok mindenre el vannak szánva.
A mozdonyvezetők érdekeit képviselő testület abban is reménykedik, hogy a munkaügyi bíróság péntekre várható döntésében megmásítja korábbi megkötését, és lehetővé teszi a helyi érdekű járatok mellett a munkabeszüntetések kiterjesztését a teherforgalomra és a tartományok közti vonalakra is, amivel az eddiginél is nagyobb nyomást gyakorolhatna a vasúttársaságra.