Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.83
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Alsóörs, 2025. július 8. Az előző napi viharban kidőlt fa Alsóörsön 2025. július 8-án. MTI/Vasvári Tamás
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Remény a balatoni utazók számára: így áll helyre a vasúti közlekedés

A viharok után megkezdődik a vasúti felsővezeték helyreállítása az észak-balatoni vasútvonal Balatonfüred-Balatonkenese szakaszán is; folyamatosan dolgoznak még a Püspökladány-Biharkeresztes és a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon - közölte a MÁV-csoport szerdán.

Váczi Viktor szóvivő a társaság Facebook-oldalára feltöltött videóban kiemelte, a hétfői viharban az észak-balatoni vasútvonalon a felsővezeték-hálózaton jelentős károk keletkeztek.

Az orkán erejű szél és a pusztító zivatar fákat döntött a vasúti pályára, a felsővezetéket több száz méter hosszan leszakította, valamint tartó oszlopokat tört ketté vagy éppen döntött ki. Balatonfüred és Alsóörs, valamint Balatonkenese és Balatonfűzfő között keletkeztek jelentősebb károk - ismertette.

Utalt arra, hogy a kárelhárítás már hétfőn megkezdődött, de a vonatforgalom csak szerda hajnalban indulhatott újra, egyelőre dízelmozdonyokkal. Ennek érdekében a vasúti pályán lévő fákat feldarabolták, eltávolították, valamint a sérült felsővezeték elemeket is eltávolították vagy félrehúzták, rögzítették.

A Kék-Hullám InterCity utasai már átszállás nélkül utazhatnak, a Katica InterRégiók és a Vízipók Sebesvonatok utasainak Balatonfüred és Csajág között még pótlóbuszra kell átszállniuk - jelezte a társaság szóvivője.

Az éjszakai vonatmentes időszakot kihasználva a Balatonfüred-Balatonkenese szakaszon is megkezdődik mindkét helyszínen a felsővezeték helyreállítása; a szakemberek nagy erőkkel, vasúti munkagépekkel vonulnak fel a helyszínre - ismertette a szóvivő.

"Az elmúlt napok korlátozásai miatt utasaink türelmét köszönjük" - fogalmazott a videóban Váczi Viktor.

A posztban a MÁV-csoport közösségi oldalán hozzátették, hogy az ország nagy részén helyreállt a vonatközlekedés, az észak-balatoni vonalat leszámítva már csak a Püspökladány-Biharkeresztes, valamint a Nyíregyháza-Vásárosnamény vonalon dolgoznak folyamatosan, ezeken a szakaszokon még pótlóbuszokkal szállítják az utasokat.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×