eur:
403.78
usd:
355.31
bux:
95426.77
2025. május 24. szombat Eliza, Eszter
Empty cockpit of autonomous car, HUD(Head Up Display) and digital speedometer. self-driving vehicle.
Nyitókép: metamorworks/Getty Images

Kivezeti az "önvezetőzést" a reklámokból Kína

A szigorítás hátterében az áll, hogy a Xiaomi SU7 típusú elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos balesetet részese volt. Az autó 97 kilométeres óránkénti sebességgel egy betonoszlopnak ütközött, röviddel azután, hogy a vezető átvette az irányítást a kevésbé fejlett vezetési technológiával rendelkező rendszertől.

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor, és szigorúbb ellenőrzést vezet be az efféle technológiai fejlesztésekre– közölte csütörtökön Pekingben az ipari minisztérium.

A szigorítás hátterében az áll, hogy a Xiaomi SU7 típusú elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos balesetet részese volt. Az autó 97 kilométeres óránkénti sebességgel egy betonoszlopnak ütközött, röviddel azután, hogy a vezető átvette az irányítást a kevésbé fejlett vezetési technológiával rendelkező rendszertől.

A minisztérium részletes tájékoztatást adott a februárban bevezetett új szabályozásról, amely a vezetési funkciókra vonatkozó távoli szoftverfrissítésekre is kiterjed. Az új előírás értelmében a gyártók a jövőben nem hajthatnak végre ilyen frissítéseket a már értékesített járműveken a hatósági jóváhagyás megszerzése nélkül.

A frissítések bevezetéséhez előzetes tesztelésre és megbízhatósági igazolásra lesz szükség. A megbeszélésen részt vett többek között a Huawei is, amely legalább hét autómárka – köztük az Audi – számára szállít ADAS-megoldásokat Kínában.

Az autógyártók egymással versengve mutatják be új modelljeiket ADAS-funkciókkal felszerelve, gyakran az "okos vezetés" képességét kiemelve. A BYD februárban több mint húsz, tízezer dollár alatti modellt dobott piacra ingyenes vezetéstámogató funkciókkal. Számos versenytársa – köztük a Leapmotor és a Toyota – szintén megfizethető árú, hasonló járműveket dobott a piacra.

A kínai hatóságok emellett az elektromos járművek akkumulátoraira vonatkozó biztonsági követelményeket is szigorítják a tűz- és robbanásveszély csökkentése érdekében.

Címlapról ajánljuk

Both Miklós az Arénában: a múlt értékeit a jelenben kell újraértelmezni

A népművészet klasszikus gyűjtői korszakának vége, de a hagyományok tovább élnek – immár intézményi keretek között és digitális formában is. Both Miklós, a Hagyományok Háza főigazgatója szerint a néptánc és a kézművesség nemcsak a múlt, hanem a jövő része is lehet, ha képesek vagyunk újraértelmezni és innovatív módon továbbadni örökségünket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.26. hétfő, 18:00
Rosonczy-Kovács Mihály
a Nézőpont Intézet külügyi igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×