Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Jose A. Bernat Bacete/Getty Images

Szédületes változás ment végbe a globális energetikában

A napenergia részaránya a globális villamosenergia-termelésben 2024-re 6,9 százalékra emelkedett a 2023-as 5,6 százalékról, az Ember gazdaságkutató intézet jelentése alapján.

„A napenergia a globális energetikai átállás motorjává vált. Az akkumulátoros tárolással párosítva a napenergia megállíthatatlan erő lesz” – mondta Phil MacDonald, az Ember ügyvezető igazgatója.

Kína vezette a globális napenergia-növekedést, 250 terawattórával (TWh), ami a globális növekedés 53 százalékát teszi ki és négyszer több, mint a következő legnagyobb növekedés az Egyesült Államokban.

A napenergia növekedése, valamint a szél-, víz- és nukleáris energia növekedése 2024-re 40,9 százalékra emelte a tiszta villamos energia globális részesedését az energiatermelésben, szemben az egy évvel korábbi 39,4 százalékkal.

A szélenergia-termelés 7,9 százalékkal nőtt, elsősorban a termelési kapacitás növekedésének köszönhetően, bár ezt némileg ellensúlyozta a szélsebesség csökkenése egyes régiókban.

A vízenergia 14,3 százalékkal továbbra is a legnagyobb tiszta energiaforrás maradt, amelyet a szél 8,1 százalékos, a napenergia 6,9 százalékos és a nukleáris energia 9 százalékos részaránnyal követett.

Világviszonylatban továbbra is a szén maradt a domináns energiaforrás, amely a villamos energia 34,4 százalékát termelte, ezt követte a gáz 22 százalékkal.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×