A Bloomberg hajókövető adatai szerint péntek óta legalább öt, Katar által üzemeltetett, eredetileg a Vörös-tenger déli csücskénél lévő átkelőhelyre tartó LNG-hajó állt már meg. E tartályhajók közül három Omán partjainál, egy a Vörös-tengeren, egy pedig a Földközi-tengeren, a Szuezi-csatorna közelében található.
Mint a Portfolio írta, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság haditengerészeti egységeit is magában foglaló egyesített katonai erők iránymutatást adtak ki a kereskedelmi hajók számára, hogy tartsák a távolságot a Vörös-tenger déli részén lévő, jelenleg veszélyes zónának minősülő területtől. Bár a húszik eddig még nem jelentettek támadást a cseppfolyósított gázt szállító katari hajók ellen, a közel-keleti ország döntése a stratégiai jelentőségű Bab el-Mandeben való áthajózást illetően jól mutatja a lap szerint, hogy az USA vezette katonai akciókat követően egyre élesebb a helyzet.
Katar a világ egyik vezető LNG-exportőrének számít, és azon kevés gázszállítók egyike, amelyek továbbra is a Vörös-tenger és a Szuezi-csatorna útvonalát használják az üzemanyag Európába történő szállítására - a jelenlegi biztonsági aggályok miatt azonban a legtöbb LNG-exportőr most már az e területeket megkerülő, hosszabb alternatív útvonalakat választja.