Jelentősen felerősödött a Covid-járvány hatására a csomagolt élelmiszerek iránti igény a hazai piacon. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elemzése szerint a pandémia kezdete óta a zöldségek és gyümölcsök körében hozzávetőlegesen másfélszeresére nőtt a kereslet a csomagolt friss áru iránt. Az eladott zöldség 70 százaléka, a gyümölcs 60 százaléka ilyen formában kerül ma a vásárlókhoz – írja a Magyar Nemzet.
A lap mások mellett hozáteszi, hogy a műanyag csomagolások – újrahasznosíthatóságuk ellenére is – hatalmas problémát jelentenek környezetvédelmi szempontból, ráadásul nagyon drágák, a termelési költségek akár 20-30 százalékát is kitehetik.
Tehát a termelőknek a különböző környezetvédelmi előírások és a vásárlók elvárásai is kihívást jelentenek. Bár hazánkban még engedélyezett a műanyag csomagolóanyagok használata, záros határidőn belül környezetbarát alternatívára kell átállniuk a piaci szereplőknek. Az unióban tavaly július 3-án lépett hatályba az az irányelv, amely számos egyszer használatos műanyag termék használatát tiltja meg.
De marketingszempontból sem mindegy, hogy milyen csomagolóanyagot használnak a termelők – hívja föl a figyelmet a lap. A magasabb minőségű, prémium termékek egy része már ma is környezetbarát csomagolást kap, a vásárlók pedig hajlandók magasabb árat fizetni érte. Az olcsóbb árunál viszont a fogyasztók többsége nem fogadja el a többletköltséget.