Infostart.hu
eur:
382.05
usd:
327.86
bux:
109558.02
2025. december 5. péntek Vilma
Outdoor detail shot with lot of brand new cars in a row
Nyitókép: roibu/Getty Images

Szakértő: visszaköszönt a régi merkuros korszak, új áron mérik a használt autókat

Európában 1995-ben adtak el utoljára olyan kevés új autót, mint 2021-ben – mondta el az InfoRádiónak Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese, hozzátéve: a magyarországi eladások is követték a trendeket.

A autópiacon 2021-ben tapasztalható csökkenés még a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének korábbi, igencsak negatív becslését is sikerült alulmúlnia, a szervezet ugyanis 126-127 ezer új autó értékesítését prognosztizálta, ehhez képes 5 százalékkal kevesebb, 122 ezer új autó talált gazdára – ismertette az InfoRádióval Krepsz Zoltán.

Az eladások terén továbbra is

a SUV-ok vezetnek, a 122 ezer új autóból 56 ezer ilyen típust adtak el

Magyarországon, ami 45 százalékos piaci részesedést jelent. Ezen belül leginkább a C-szegmens, a kompakt kategória járművei fogytak, tehát a hagyományos, középméretű autók, amire jó példa az Opel Astra vagy a VW Golf – magyarázta Az Autó magazin főszerkesztő-helyettese. Magyarországon ezek közt a

Suzuki Vitara a piacvezető, ami mellé megérkezett a Dacia Duster is.

A szakember érdekesnek nevezte a prémium márkáknak a megoszlását: nagyjából 5700 autóval a Mercedes még épp bekerül a top 10-be, majd a BMW és a Volvo következik, míg az Audi alig 2100 darabos eladással pedig igencsak alulmúlja korábbi önmagát. Ami pedig az elektromos autókat illeti, 2020-hoz képest nem történt változás, így 2021-ben is a KIA e-Niróra esett a legtöbb magyar választás.

Bár a személyautók között a legnépszerűbb Suzuki növelni tudta az eladásait a tavalyi évben, a második Toyota és a harmadik Ford is kevesebb autót értékesített, mint egy évvel korábban.

Az Opelnél kétharmadára, a Renault-nál a felére csökkentek az eladások,

de a Skoda, a Dacia és a Volkswagen is kevesebbet értékesített Magyarországon, mint 2020-ban.

Ami a gyártók versenyét illeti, Krepsz Zoltán a KIA jó szereplését emelte ki, mely a 2020-as 6200-6300 darabos értékesítést 2021-ben 9100 fölé tudta tornászni, ezzel a legnagyobb növekedést elérve a magyarországi piacon.

A trend azonban az, hogy a legtöbb márkánál alulmúlták a 2021-es eladások az egy évvel korábbit, ráadásul komoly mértékben

– értetett egyet a szakértő.

A 122 ezer új autóval szemben 132 ezer használt autó érkezett a tavalyi évben Magyarországra. Ami az eloszlást illeti, az év második fele volt az intenzívebb, akkor a 2020-as év hasonló időszakához képest nagyjából 6 százalékkal emelkedett a használt autók beérkezése Magyarországra. Krepsz Zoltán magyarázata szerint ide elsősorban az új autók piacán tapasztalható problémák miatt fordultak a vevők.

„Visszaköszönt az a régi, merkuros korszakban tapasztalt állapot, hogy új áron mérik a használt autókat” – fogalmazott. Az új autók értéke pedig 20-25 százalékkal megdrágult, így most jó befektetés a használt autó, miután nem tudnak az emberek máshova fordulni – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×