Az számok azt mutatják, hogy az idén júniusban a DataHouse adatai szerint 10 828 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 22 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig 43 százalékos növekedés. Ezzel a használtautó-import volumene újra közelíti a járvány kitörése előtti szintet.
A hazai autópark másik utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon pedig 60 százalékkal nőtt egy hónap alatt az eladások száma, a májusi 6472 után a most zárult hónapban 10 355 személygépkocsi-eladás zajlott.
Nem akar most olyan mélyen a zsebébe nyúlni a vásárló
A közlemény szerint a vásárlók korábbinál nagyobb része vesz új helyett használt autót, aminek egyik oka, hogy az autógyárak termelésének újraindítása csak fokozatosan tölti újra a raktárkészleteket, a másik ok az, hogy az emberek ebben az időszakban óvatosabban költenek, kisebb hányaduk áldoz a drágábban elérhető új autókra.
A behozott használt autók közel fele öt márka közül kerül ki, ezek a piaci részesedés sorrendjében:
- Volkswagen12 százalékos részesedés,
- Opel 9,7 százalékos részesedés,
- Ford 9,2 százalék,
- Audi 6,4 százalék,
- Toyota 6,1 százalék.
A használtautó-import mértéke az idei első félévben 65 084 darab volt, 18 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 79 151-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 55 673 volt, több mint 25 százalékkal maradva el az egy évvel korábbi 74 548-as értéktől.