eur:
400.55
usd:
364.67
bux:
73837.54
2024. október 8. kedd Koppány
Nyitókép: Pixabay.com

Újraéled az európai autóipar

Néhány európai országban, a járványügyi előírások teljes betartása mellett, fokozatosan újraindult, vagy a napokban indul újra az autógyártás.

A Hyundai kedden azt közölte, hogy ismét gyártani kezdett csehországi autógyárában. Közel három heti kényszerszünet után az Északkelet-Csehországban található gyárban a szokásos három helyett egyelőre csak két műszakban készítenek autókat.

A Hyundai 2006 óta van jelen Csehországban, ottani gyára tavaly mintegy 300 ezer járművet készített.

Ugyancsak kedden a Toyota japán járműgyártó közleményben tudatta, hogy a koronavírus miatt bezárt franciaországi és lengyelországi gyáriban a termelést április 22-én újraindítja.

A cég jelezte továbbá, hogy európai, észak-amerikai, latin-amerikai és ázsiai gyárainak döntő része jelenleg nem termel.

A Volkswagenhez tartozó Skoda kedden ismét elhalasztotta csehországi gyártásának újraindítását. A cég eredetileg azzal számolt, hogy a termelése április 6-án indul újra. Ezt az időpontot azonban először április 14-re, majd 20-ra tolta el, kedden pedig azt közölte, hogy a termelés várhatóan csak április 27-én indul be.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Amerika egy hónap múlva választ: országosan Kamala Harris vezet, de Donald Trumpé a fontosabb részsiker

Amerika egy hónap múlva választ: országosan Kamala Harris vezet, de Donald Trumpé a fontosabb részsiker

Csizmazia Gábor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézetének tudományos munkatársa szerint idén is hatalmas jelentősége lehet a nyolc úgynevezett csatatérállamnak, mivel hibahatáron belül vezet a demokrata vagy épp a republikánus elnökjelölt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.08. kedd, 18:00
N. Rózsa Erzsébet
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanára, a Világgazdasági Intézet munkatársa
Nagy válságban van az EU legfontosabb gazdasági modellje

Nagy válságban van az EU legfontosabb gazdasági modellje

Az EU kohéziós politikája, amely az uniós költségvetés egyik legnagyobb és legpolitikusabb tételét képezi, évtizedek óta a szegényebb régiók gazdasági felzárkóztatását célozza. Azonban egyre látványosabban bukik ki, hogy a rendszer folyamatosan csökkenő hatásfokkal éri el a kitűzött célokat, mivel nem a megfelelő földrajzi területekre fókuszál és nem azoknak nyújtja a legnagyobb támogatást, akiknek valóban szükségük lenne rá. Európai Bizottság már dolgozik a fejlesztéspolitika reformján, amely a kisebb területi egységek és régiók bevonására fókuszálna. Csakhogy a Jacques Delors Intézet szakértői szerint nem elég módosítgatni, hanem újra kell írni az egész kohéziós politikát, hogy az valóban hatékony legyen.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×