A január-szeptemberi időszakban 115 106 új személygépkocsit, a bázis időszakhoz képest 10 százalékkal többet helyeztek forgalomba.
A személygépkocsi márkák közül
- a legtöbbet, 20 391 darabot a Suzukiból adták el a január-szeptemberi időszakban, a márka piaci részesedése 17,72 százalék volt.
- Fordból 10 342,
- Opelből 9446,
- Skodából 9133,
- Toyotából pedig 7947 darab kelt el.
Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 14,25 százalékos piaci aránnyal. A második helyen a Ford, a harmadik helyen a Skoda, a negyedik helyen pedig az Opel állt.
A Carinfo adatai szerint a január-szeptemberi időszakban 19 106 darab új kishaszongépjárművet adtak el, ami 19,28 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet Fordból adták el a magyar piacon, összesen 5807 darabot, a márka piaci részesedése 30,39 százalék volt.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) azzal számol, hogy az idén a magyar piacon 160 000 új személygépkocsit és 30 000 kishaszonjárművet értékesítenek.
Az első három negyedévi személyautó értékesítés közel van az időarányos növekedési várakozásukhoz, így az év végére jelzett értékesítési volument reálisnak, inkább túlteljesíthetőnek látja az MGE.
Az egyesület közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével, a Nyugat-Európában szubvencióval lecserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el a magyar piacot.
Az MGE úgy értékeli, hogy a kishaszonjármű-piac az emelkedés ellenére időarányosan jelentősen elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartják a vegyes használatú kishaszonjármű kategória felélesztését, ami nagymértékben segítené a kis-, és középvállalatok járműbeszerzését.