eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Eisenach, 2018. április 19.2017. március 6-i kép a cég emblémájáról az Opel járműgyártó eisenachi gyára előtt. 2018. április 19-i sajtóhírek szerint az Opel mintegy 800 fővel fogja csökkenteni az eisenachi gyárának létszámát. (MTI/EPA/Filip Singer)
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Váltás kapujában a szentgotthárdi Opel-gyár

Önkéntes elbocsátási programmal olvasztották a létszámot, de most új feladat előtt áll a magyar egység.

Miközben a francia PSA Peugeot-Citroën decemberben aláírja az autóipari szakemberek képzelőerejét felülmúló egyesülésről szóló megállapodást a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) céggel, a megtakarítási céloknak komoly, a létszámokat és a béreket is érintő következményei vannak Németországban és Lengyelországban a PSA tulajdonában lévő Opel-üzemekben.

A magyar egység 2018-ban többször, és még idén augusztusban is "önkéntes elbocsátási programot" hirdetett, ezek nyomán idén 70, 2018 év eleje óta pedig 350 fővel csökkent a létszám, jelenleg 850-en dolgoznak a cégnél (plusz 150-200 ember, akik egy külsős cég alkalmazottai) - számolt be a helyzetről a napi.hu-nak Kaszás Zoltán, az Opel Szentgotthárd Kft. szóvivője.

A magyar gyártó- és szerelősorokon 2020 januárjának első napjaitól átállnak egy új háromhengeres 1,2 literes turbó PSA EB-benzinmotor, valamint EP-hengerfejek gyártására.

Ezzel az üzem gyakorlatilag lecseréli eddigi gyártási palettáját.

Az elmúlt hét évben gyártott GM-fejlesztésű motorok mostanra kifutottak, ugyanakkor ezeket a meglévő típusokat még a jövő évben nagyon alacsony darabszámban gyártani fogják.

Az elmúlt időszakban a termelőegységek átépítése zajlott, a munka pedig mostanra gyakorlatilag befejeződött. Az új motorok próbagyártása során már jelentős mennyiségek készültek el. A szakember bizakodó a termékváltással kapcsolatban: a háromhengeres turbófeltöltős benzinmotor a PSA-csoport "alapmotorja", vagyis a társaságon belül ebből készül a legtöbb. A termékből 100, illetve 130 lóerős verziót gyártanak majd Szentgotthárdon, és azokat nemcsak az Opelekbe - azon belül is a most piacra kerülő új Corsa-modellbe - szerelik bele, hanem különböző Peugeot és Citroen - típusokba, valamint a társaság prémiummárkáját képviselő DS modelljeibe is. A magyar gyárnál bíznak benne, hogy az új motor iránt nagy lesz az igény az európai piacon, ezáltal a termelési volumen fel fog futni. Szintén cél, hogy a mostani dolgozói létszámot megtarthassák a jövő évben is.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×