Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Dolgozók és az Audi TT Roadsterek az Audi Hungária győri gyárában, ahol elkezdődött az Audi TT Roadster sorozatgyártása 2014. november 5-én.
Nyitókép: Dolgozók és az Audi TT Roadsterek az Audi Hungária győri gyárában, ahol elkezdődött az Audi TT Roadster sorozatgyártása 2014. november 5-én. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Vége a Magyarországon gyártott sikerautónak

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából.

A TT sportautó helyett az Audi egy elektromos meghajtású modellt vezet be - mondta a német autógyártó társaság vezetője csütörtökön Neckarsulmban, a részvényesek közgyűlésén.

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke beszédében kiemelte, hogy a társaság "az élre tör" az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában. Ezt jelzi, hogy egyedül

2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.

Az is meglehet, hogy az A8-as következő nemzedéke is elektromos meghajtású lesz. Erről még nincs végleges döntés, de "nagyon is el tudom képzelni" - mondta Bram Schot.

Aláhúzta, hogy a társaság a következetességre és az összpontosításra törekszik, ami azt jelenti, hogy az erőforrásokat a "kulcsprojektekre" koncentrálják, és csökkentik az új modellek és a kínálat egészének "komplexitását".

A hagyományos hajtásrendszerű modellek csaknem egyharmadát "töröltük, és továbbra is átfésüljük portfóliónkat"

- mondta az Audi vezetője.

Az összpontosításhoz az is hozzátartozik, hogy bizonyos dolgokat "elenged" az ember, "például az Audi TT-t" - fogalmazott Bram Schot. Elmondta, hogy a sportautót "néhány éven belül" felváltja egy új, elektromos meghajtású modell, amely ugyanabba az árkategóriába tartozik majd, mint a TT.

A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű - e-tron elnevezésű - modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze, 2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, "a világ legnagyobb motorgyárát".

Címlapról ajánljuk
Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

A motorsportol.hu főszerkesztője szerint a Red Bull teljesen logikus döntést hozott azzal, hogy jövőre már nem számít pilótaként a gyengén teljesítő Cunoda Jukira. Ugyanakkor Vámosi Péter arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a helyére érkező Isack Hadjarnak sem lesz könnyű dolga, hiszen az osztrák csapatnál Max Verstappen kívánságainak megfelelően végzik a fejlesztéseket, és ha az éppen aktuális csapattárs ehhez nem tud alkalmazkodni, keserű sors vár rá.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×