INFORÁDIÓ
2021. december 1. szerda
Elza

Hogyan cselezzük ki az automata telefonközpontokat?

Infostart

Gyakran keserítik meg életét az automata telefonközpontok? Volt már, hogy percek alatt sem sikerült eljutnia az ügyintézőig, vagy a tizedik gombnyomás után végleg feladta? Ha igen, sajnálhatja, hogy nem az Egyesült Államokban, vagy Nagy-Britanniában él: ott ugyanis már külön internetes oldalak adnak tippet arra, hogyan lehet kicselezni a legnagyobb cégek rendszereit, és egyből az ügyintézőhöz jutni.

A nagy-britanniai székhelyű Cheapflights internetes utazási iroda több tucat légitársaság, utazásszervező-cég és nemzetközi szállodalánc automata telefonközpontjainak titkait tette közzé honlapján.

Vannak persze egyszerűbb, és kicsit bonyolultabb cselek. Az ír nemzeti légitársaságnál, az Aer Lingus-nál például elég kétszer egymás után gyorsan megnyomni a kettes gombot.

Ahhoz azonban, hogy az olcsó utakra specializálódott Thomas Cooknál egyből az ügyintézőhöz kerüljünk, először az egyes, majd a kettes, majd az ötös gombot kell lenyomni.

A "mozgalom" alapítója az amerikai Paul English tavaly hozta nyilvánosságra az interneten, hogy miként lehet kicselezni több száz amerikai cég és kormányszerv automata telefonközpontját.

"Nem tartom alapvetően rossznak ezeket a rendszereket, de nem értem miért kellene beütnie az embernek a teljes számlaszámát ahhoz, hogy megtudja, mikor zár a helyi bankfiók" - indokolta lépést a bostoni számítógépes szakember.

Paul English, aki Nagy-Britanniára is kiterjesztette "kutatásait", talált néhány meglehetősen gyakran működő módszert is. Ilyen például, ha az ember egymás után sokszor megnyomja a nullát.

De sok rendszerben az is megoldás, ha egyáltalán nem nyomunk meg semmit: ilyenkor azt feltételezi ugyanis a rendszer, hogy még tárcsás telefonunk van, és egyből az ügyintézőhöz kapcsol.

A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018