A nagy-britanniai székhelyű Cheapflights internetes utazási iroda több tucat légitársaság, utazásszervező-cég és nemzetközi szállodalánc automata telefonközpontjainak titkait tette közzé honlapján.
Vannak persze egyszerűbb, és kicsit bonyolultabb cselek. Az ír nemzeti légitársaságnál, az Aer Lingus-nál például elég kétszer egymás után gyorsan megnyomni a kettes gombot.
Ahhoz azonban, hogy az olcsó utakra specializálódott Thomas Cooknál egyből az ügyintézőhöz kerüljünk, először az egyes, majd a kettes, majd az ötös gombot kell lenyomni.
A "mozgalom" alapítója az amerikai Paul English tavaly hozta nyilvánosságra az interneten, hogy miként lehet kicselezni több száz amerikai cég és kormányszerv automata telefonközpontját.
"Nem tartom alapvetően rossznak ezeket a rendszereket, de nem értem miért kellene beütnie az embernek a teljes számlaszámát ahhoz, hogy megtudja, mikor zár a helyi bankfiók" - indokolta lépést a bostoni számítógépes szakember.
Paul English, aki Nagy-Britanniára is kiterjesztette "kutatásait", talált néhány meglehetősen gyakran működő módszert is. Ilyen például, ha az ember egymás után sokszor megnyomja a nullát.
De sok rendszerben az is megoldás, ha egyáltalán nem nyomunk meg semmit: ilyenkor azt feltételezi ugyanis a rendszer, hogy még tárcsás telefonunk van, és egyből az ügyintézőhöz kapcsol.