Infostart.hu
eur:
385.75
usd:
328.99
bux:
0
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Autók közlekednek egy sztrádán.
Nyitókép: Getty Images/gehringj

Dobja sutba a rutint: fontos változások az autópálya-matricáknál

Két kedvezményes matricatípus is megjelent, érdemes jól megnézni az árakat – mondta el Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban.

Ne rutinból vásároljuk meg a jövő évi autópálya-matricákat, mert van néhány fontos változás – mondta el az InfoRádióban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bartal Tamás.

A mostani előértékesítési időszakban megvásárolható matricák 2026. január 1-től érvényesek, tehát nem a vásárlás napjától. Fontos továbbá az is, hogy a 2025-ös éves matricák még 2026. január 31-ig érvényesek, tehát „bőven van mindenkinek ideje”, hogy megvásárolja. Az elővásárlási időszak is eddig tart.

A drágább matricák karácsonyi ajándéknak sem utolsók

– emelte ki Bartal Tamás.

Az éves infláció mértékét követően ugyanakkor növelték az árakat, 4 százalékkal nőttek a díjak. Viszont megjelent két kedvezményes matricatípus is. Az egyik a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei matrica, amelyet harmadáron lehet megvásárolni az M30-ason történt lezárás miatt. A másik az M1-es regionális matrica, amely négy vármegye: Pest, Fejér, Komárom-Esztergom és Győr-Moson-Sopron összes díjköteles gyorsforgalmi útjára érvényes.

Már az előértékesítési adatokból látható, hogy rendkívül népszerű matricatípus lesz

– tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

Egy új fizetős útszakasz is érkezett, az M6-os autópálya 2026. január 1-től az országhatárig díjköteles lesz. A kényelmi díjat ugyanakkor eltörölték – emelte ki Bartal Tamás.

5-6 évvel ezelőtt még a matricák 70 százalékát vásárolták benzinkúton, az online vásárlók aránya azóta egyre meredekebben emelkedik. Mindenkinek a nemzetiutdij.hu weboldalt ajánlják, mivel ez az egyetlen weboldal, ahol garantáltan nincsen kényelmi díj, vagy más rejtett költség. „Minden más” viszonteladó meg szokott próbálni valamilyen költséget áthárítani – mondta el az elnök-vezérigazgató.

Hozzátette, a nemzetiutdij.hu weboldalon nincsen részletfizetési lehetőség, bár létezhetnek olyan viszonteladók, ahol van ilyen. Továbbá hangsúlyozta, hogy érdemes az árakat „jól megnézni”, és érdemes az utazási szokások áttekintése után, nem rutinból, akár a benzinkút helyett is a nemzetiutdij.hu weboldalon megvásárolni a matricát.

A honlapon regisztráció nélkül is lehet vásárolni, ugyanakkor érdemes regisztrálni, hiszen így a rendszer a rendszámot meg tudja jegyezni. Gyakori hiba ugyanis, hogy aki benzinkúton, vagy valamely más applikációban vásárol, ha rossz rendszámot ad meg, akkor jönnek a problémák, a pótdíjak – fogalmazott Bartal Tamás. Hozzátette, amennyiben ilyen probléma merül fel, a nemzetiutdij.hu-n elérhető a videochat szolgáltatás is, amely egy videós ügyfélszolgálat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Kiderült az igazság az EU új AI-támogatásairól: a magyar cégek nagy része kiszorulhat a rendszerből

Kiderült az igazság az EU új AI-támogatásairól: a magyar cégek nagy része kiszorulhat a rendszerből

A mesterséges intelligencia uniós finanszírozási rendszere évek óta ugyanazt a kritikát kapja: miközben az EU stratégiai szinten erős hangsúlyt fektet az AI fejlesztésére, a támogatási programok túlnyomó része továbbra is a kutatóintézetekre és a nagy technológiai szereplőkre épül. A kkv-k és az alkalmazásorientált vállalkozások számára viszont alig vannak elérhető eszközök, és az infrastruktúra-finanszírozás is több ponton kiürült a mostani ciklus végére. Mindezt tovább bonyolítja, hogy a 2028–2034-es keretben az Európai Bizottság összevonja a digitális forrásokat, és a Digitális Európa Program beolvad a Versenyképességi Alapba – ám az új rendszer fókuszai egyelőre még inkább a deep tech irányába tolódnak. A Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) viszont már most  tud segíteni a cégeknek, hogy a lehető leghatékonyabban pályázzanak rájuk és használják fel az uniós forrásokat – többek között ezekről beszélgettünk Petri Bernadettel, az MFOI ügyvezetőjével, a közvetlen EU forrásokért felelős miniszteri biztossal.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×