A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (MKIF) az M7-es autópálya 90-es és 234-es km-ek közötti szakaszán be kell fejeznie az úgynevezett koncessziós szintre hozó felújítási munkákat augusztus 31-ig, a magyar állammal kötött szerződés értelmében - írja a Pénzcentrum.
A MKIF kommunikációs igazgatója, Szimicsku László a lap megkeresésére azt mondta, ez az egyik fő irány, ami meghatározza a munkavégzések ütemezését. A munkálatok során 13 darab hidat és hozzátartozó főpályát, 12 db pihenőt és 11 db üzemi átjáró környezetében lévő útburkolatot kell még felújítani. Hozzátette, reméli, hogy a pihenők és az utak esetében szembetűnő lesz a különbség közlekedőknek is.
Az M7-es autópálya 16-os és 90-es km-ek közötti szakaszán, tekintettel a leendő bővítésre, nincs megszabva nyár végi határidő, ellenben itt is jelentősen leromlott útszakaszokkal találkozhatnak az autósok. Itt a
kiemelt feladat, hogy olyan állapotot hozzanak létre, amely majd a következő években történő bővítési, fejlesztési munkák megkezdéséig és az alatt garantálni tudja a biztonságos közlekedést.
Emiatt ütemezték be a javításokat ezen a szakaszon is. A szándék az volt, hogy biztosítani tudjanak irányonként minimum két sávot a közlekedőknek, így voltaképpen ugyanaz lesz a keresztmetszet, ami a felújítás nélkül is rendelkezésre áll.
Két, úgynevezett 2+1+1 terelés volt és van jelenleg is a pályán, az egyik a 35-ös és a 44-es km közötti szakaszon; a másik az 50-es és az 59-es km között. Mindkét terelés esetében egy-egy sávot újítanak fel, de az ideiglenes forgalmi rend mellett is mindkét oldalon biztosítanak 2-2 sávot a forgalom számára - írják.
Április 22-én kezdték el kiépíteni Siófok közelében a burkolt belső elválasztó sáv és beton terelőelem építéséhez a terelést, ez két forgalmi sáv zárásával jár mindkét oldalon.
A forgalmat a leállósávra terelik. A terelés ebben a formában április 30-ig áll fenn, ezt követően hétköznap irányonként 1-1 forgalmi sáv, majd hétvégenként, kiemelt sportesemények, nemzeti és vallási ünnepek időszaka alatt irányonként 2-2 forgalmi sáv áll majd az utazók rendelkezésére. Ezt a forgalomkorlátozást a nyári szünet kezdetéig tartják fenn, és tekintettel a tanítási szünet után jellemző forgalomra, a nyári csúcsidőszakban irányonként 2-2 forgalmi sáv lesz használható.
Hidak teljes szigeteléscseréje miatt még három darab félpályás elterelés áll fenn - azért félpályás, mert így gyorsabban be tudják fejezni a teljes szélességű/keresztmetszetű munkát. Továbbá az M76-os autóúti csomópontban a burkolat felújítása miatt van ideiglenes forgalomkorlátozás.
Aki tehát az M7-esen menne nyaralni, annak a következőkre kell készülnie:
- Velence pihenőhely: Csak a főváros felé vezető oldalon van csomóponti korlátozás érvényben. Az autósok számára az ellenkező oldali pihenő továbbra is zavartalanul használható.
- Sóstói pihenőhely: A sóstói pihenőben a MOL saját beruházásban fejleszti létesítményeit. A MKIF ott nem végez forgalomkorlátozással járó munkát, a pihenőbe ki lehet hajtani.
- Balatonlelle pihenőhely: Országhatár felé vezető oldal: jelenleg részleges zárás mellett folynak a munkálatok, de a benzinkút és a pihenőhelyen található szolgáltatások elérhetőek. Teljes zárás előreláthatólag 2025. május 5. és 19. között várható. Főváros felé vezető oldal: szintén részleges zárás van érvényben. Teljes zárás várhatóan 2025. május 12. és 26. között lesz.
- Táskai pihenőhely: Mindkét oldalon teljes zárás van érvényben.
- Zalakomár pihenőhely: Mindkét irányban kizárólag személygépkocsik számára elérhető.
A MKIF kommunikációs igazgatója, Szimicsku László kiemelte: "az elmúlt két évhez hasonlóan, a Balaton felé, az M0-ás és Balatonvilágos között előre tervezett felújítási munkáik a 2025-ös nyári vakáció ideje alatt nem lesznek. Balatonvilágos és az országhatár között viszont mindkét oldalon várható munkavégzés."
A hét folyamán megkezdődnek az M7-es felett áthaladó gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok is.
A jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet. Az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5 százalékos, úgynevezett "hosszesésű" lesz.
A korábban elvégzett műszaki vizsgálatok alapján drágább lenne a régi híd felújítása, mint egy új építése. A szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontás mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során, a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. A most épülő új műtárgy, az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg és várhatóan az év végére készül el.







