Ahogy arról az Infostart is beszámolt, márciusban elkezdték az M7-es autópálya felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatokat. Az új hídszerkezet a jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel, és az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5 százalékos hosszesésű lesz.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) már dolgozik a lebontásra szánt régi átkelő mellett az új gyalogos-kerékpáros műtárgy alapjainak letételén is – írja a magyarepitok.hu.
A portál az MKIF Facebook-oldalán közzétett bejegyzés alapján azt írja, a régi híd felújítása az elvégzett műszaki vizsgálatok alapján drágább lenne, mint egy új megépítése, és a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során, a kiszélesített pálya már nem férne el alatta.
Az MKIF tájékoztatása szerint már az új híd cölöpözése is folyamatban van. A társaság új fotókkal szemléltette, hol tart a kivitelezés.
Az új híd az M7-es autópálya fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, az ígéretek szerint az év végére készül el. A meglévő korlátozások (súlykorlátozás) mellett a híd továbbra is biztonságos. Azon a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított, elbontása várhatóan csak az új híd forgalomba helyezését követően történik majd.