A MÁV-csoport vezérigazgatója Facebook-oldalán közölte, hogy a Lázár János által korábban bejelentett tízpontos vállalás már hivatalos program, miután megjelent a magyar kormány értesítőjében. A program konkrét határidőkhöz kötött feladatokat fogalmaz meg a vasúti szolgáltatások javítása érdekében.
Hegyi Zsolt azt írja, az a céljuk, hogy már a hosszabb távú infrastrukturális fejlesztések és járműbeszerzések megvalósulása előtt megoldást találjanak az utasok által leggyakrabban kifogásolt problémákra, mint például a vonatkésések, a légkondicionálás hiánya, valamint a járművek és az állomási mosdók tisztasága. Az ehhez szükséges feladatokat sorolja fel és látja el határidőkkel a hivatalos értesítőben most megjelent utasítás.
A MÁV vezérigazgatója bejegyzésében arra is kitért, hogy a feladatok végrehajtására őt jelölte ki az építési és közlekedési miniszter, de kiemelte, hogy a program teljesítését nemcsak a miniszteri utasítás miatt, hanem saját meggyőződésből is személyes ügyének tekinti. „A vármegye- és országbérletek bevezetésétől az új, fővárosi tarifaközösség megvalósításán át épp a tíz vállalásban megfogalmazott gyakorlatias lépések megtételére van szükség ahhoz, hogy a MÁV-csoport szolgáltatásai ne csak olcsóbbak, de vonzóbbak és versenyképesebbek is legyenek az utasok számára” – fogalmazott Hegyi Zsolt, aki hozzátette:
a tíz vállalás teljesítését az év legfontosabb feladatának tekintik a MÁV-csoportnál.
Ahogy arról az Infostart is beszámolt, Lázár János januárban tíz vállalásról tett bejelentést a MÁV-val és a Volánnal kapcsolatban. A miniszter egyebek mellett arra tett ígéretet, hogy 20 perces késés esetén visszatérítik a jegyár felét, felújítják a vasútállomásokon található összes mosdót, illetve még idén lehetővé teszik, hogy aki jegyet vásárol, pontosan tudja, melyik járművön van működő klíma. Lázár János akkor közölte: klímás autóbusz vagy klímás vonat az utasosok rendelkezésre fog állni 2025 nyarától, ez a MÁV menetrendjében pontosan látható lesz.