„Járjanak a metrók éjfél után is a hétvégi estéken, péntek-szombat éjjel, és vizsgáljuk felül a teljes budapesti éjszakai buszhálózatot – ezt kezdeményezem a korábbi programom alapján a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén” – jelentette be a Podmaniczky Mozgalom vezetője a Facebookon.
Vitézy Dávid javasolja, hogy a Fővárosi Közgyűlés kérje fel a közlekedésszervező BKK-t, hogy több változatban dolgozzon ki javaslatokat az éjszakai buszközlekedés régóta esedékes reformjára. Úgy látja, hogy érdemes lehet a metróüzem 24 órássá tételét is vizsgálni péntek-szombat éjjel, majd jövő év elején dönteni az opciók közül, hogy 2025 tavaszától az új menetrend bevezethető legyen. A javaslatról a közgyűlés az október 30-i ülésén dönt.
„A 2010-es évek elején vezettük be a 6-os villamos 24 órás üzemét, mely megmutatta, hogy a nappal megszokott kötöttpályás járatok éjszaka jelentős többletforgalmat vonzhatnak az amúgy is zsúfolt éjszakai buszokhoz képest, nem csak a gyorsaság, de a megszokás, a bizalom, a biztonságérzet miatt is. A jól működő, mindenki számára elérhető éjszakai élet munkahelyeket is teremt, ezért is érdemes a városnak ebben az irányban fejlesztenie a közösségi közlekedését” – írja Vitézy Dávid.
A fővárosi képviselő szerint a metróvonalakon 23:40 körül van üzemzárás, ez az egyik legkorábban záró metróüzem lett Európában.
„Természetesen az éjszakai metróüzem bevezetése, illetve visszaállítása kihatással lenne a felszínen közlekedő éjszakai járatok kihasználtságára, így a 2005-ben a civil javaslatunkra sikerrel bevezetett éjszakai buszhálózat régóta esedékes és évek óta elmaradt felülvizsgálatát is szükségessé teszi” – tette hozzá a Podmaniczky Mozgalom vezetője.