eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
BKK
Nyitókép: BKK

Új villamos érkezett Budapestre – képek

Megérkezett Budapestre az első CAF-villamos, amelyet Spanyolországban gyártottak és szereltek össze. Ez annak a korábban megrendelt és folyamatosan gyártás alatt lévő 51 darabos flottának a része, melynek köszönhetően a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban.

Már Budapesten van az 51 darabos CAF-villamosflotta első elkészült járműve, amelyet a próbafutás sikeres befejezése után – a szükséges engedélyek birtokában – várhatóan még idén használatba vehetnek a fővárosban közlekedők.

A BKK és a BKV szakemberei még a szállítás előtt alaposan átvizsgálták a járművet, a fővárosba érve pedig további tesztek, előírás szerinti próbafutások és hatósági engedélyeztetési eljárások várnak rá – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ oldalán.

A Spanyolországban gyártott és ott összeszerelt villamos

  • 34 méter hosszú;
  • a korábbinál nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel felszerelt;
  • alacsonypadlós, így a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival vagy nagyobb csomaggal közlekedők is könnyebben fel- és leszállhatnak;
  • energiahatékony, mert a fékezés során keletkező energiát (hogyha a felsővezeték-hálózat is alkalmas arra) visszatáplálja a hálózatba;
  • kialakítása tovább fejlődött a már forgalomban lévő CAF-villamosokéhoz képest: korszerűbb karosszériája miatt megújultak a jármű oldalai, az ajtók és az azokhoz kapcsolódó belső burkolatok.

Idén még további villamosok érkezése várható, ezek átvétele és forgalomba állítása ütemezetten történik majd. Az új járművekkel először tervezetten a dél-pesti vonalakon növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya – teszik hozzá.

Folyamatos a járműflotta megújítása

A budapesti villamosbeszerzésekkel 2021-ig 73 vadonatúj CAF állt forgalomba. A BKK 2022 novemberében további 20 rövid, majd 2023 márciusában 26 rövid és 5 hosszú (összesen 31) CAF-villamost rendelt meg. A járművek egy részét Budapesten szerelik össze (az egyik karosszériáját júniusban szállították Budapestre), egy részét pedig Spanyolországban – ilyen a most érkezett is.

A megújuló járműállomány lehetőséget ad arra, hogy a jelenleginél több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak, így 2025 végétől többek között az 1-es, a 14-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es vonalakon is tovább bővülhet a kényelmes, alacsonypadlós, légkondicionált villamosok száma.

Az összesen 51 új jármű forgalomba helyezésével a tervek szerint a 2-es, 23-as és 24-es járatcsaládon, valamint az 51A és a 62A vonalokon is megjelenhetnek a korszerű villamosok, ha a szükséges európai uniós támogatás rendelkezésre áll.

A flotta utolsó járműve előreláthatólag 2026. nyár végén állhat forgalomba.

A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról itt olvasható bővebb információ.

Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×