eur:
406.49
usd:
384.85
bux:
77766.32
2024. november 14. csütörtök Aliz
BKK
Nyitókép: BKK

Új villamos érkezett Budapestre – képek

Megérkezett Budapestre az első CAF-villamos, amelyet Spanyolországban gyártottak és szereltek össze. Ez annak a korábban megrendelt és folyamatosan gyártás alatt lévő 51 darabos flottának a része, melynek köszönhetően a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban.

Már Budapesten van az 51 darabos CAF-villamosflotta első elkészült járműve, amelyet a próbafutás sikeres befejezése után – a szükséges engedélyek birtokában – várhatóan még idén használatba vehetnek a fővárosban közlekedők.

A BKK és a BKV szakemberei még a szállítás előtt alaposan átvizsgálták a járművet, a fővárosba érve pedig további tesztek, előírás szerinti próbafutások és hatósági engedélyeztetési eljárások várnak rá – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ oldalán.

A Spanyolországban gyártott és ott összeszerelt villamos

  • 34 méter hosszú;
  • a korábbinál nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel felszerelt;
  • alacsonypadlós, így a mozgásukban korlátozottak és a babakocsival vagy nagyobb csomaggal közlekedők is könnyebben fel- és leszállhatnak;
  • energiahatékony, mert a fékezés során keletkező energiát (hogyha a felsővezeték-hálózat is alkalmas arra) visszatáplálja a hálózatba;
  • kialakítása tovább fejlődött a már forgalomban lévő CAF-villamosokéhoz képest: korszerűbb karosszériája miatt megújultak a jármű oldalai, az ajtók és az azokhoz kapcsolódó belső burkolatok.

Idén még további villamosok érkezése várható, ezek átvétele és forgalomba állítása ütemezetten történik majd. Az új járművekkel először tervezetten a dél-pesti vonalakon növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya – teszik hozzá.

Folyamatos a járműflotta megújítása

A budapesti villamosbeszerzésekkel 2021-ig 73 vadonatúj CAF állt forgalomba. A BKK 2022 novemberében további 20 rövid, majd 2023 márciusában 26 rövid és 5 hosszú (összesen 31) CAF-villamost rendelt meg. A járművek egy részét Budapesten szerelik össze (az egyik karosszériáját júniusban szállították Budapestre), egy részét pedig Spanyolországban – ilyen a most érkezett is.

A megújuló járműállomány lehetőséget ad arra, hogy a jelenleginél több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már most is járnak, így 2025 végétől többek között az 1-es, a 14-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es vonalakon is tovább bővülhet a kényelmes, alacsonypadlós, légkondicionált villamosok száma.

Az összesen 51 új jármű forgalomba helyezésével a tervek szerint a 2-es, 23-as és 24-es járatcsaládon, valamint az 51A és a 62A vonalokon is megjelenhetnek a korszerű villamosok, ha a szükséges európai uniós támogatás rendelkezésre áll.

A flotta utolsó járműve előreláthatólag 2026. nyár végén állhat forgalomba.

A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról itt olvasható bővebb információ.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.15. péntek, 18:00
Hegedűs Éva
a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója
Ostrom alatt Kupjanszk, bekerítéshez közel Kurahove - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Ostrom alatt Kupjanszk, bekerítéshez közel Kurahove - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Elkezdték az oroszok bekeríteni a 2023-as ukrán ellentámadás egyik hídfőállását, Velika Novoszilkát, a kisváros melletti Rivnyopilt el is foglalták. Emellett elkezdtek Orihiv felé is orosz katonák szivárogni, Zaporizzsja megyében. Közben egyre inkább úgy tűnik: Donald Trump stábja egyre inkább Oroszországnak kedvező békét akar Ukrajnában. Közben hírek jöttek arról, hogy az orosz deszantosok betörtek Kupjanszkba, Kelet-Harkiv egyik legfontosabb logisztikai központjába - ezt később Kijev cáfolta. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború csütörtöki fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×