eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika
Ütközésben összeroncsolódott személygépkocsi az Árpád hídon 2023. július 1-jén. Eddig tisztázatlan körülmények között egy személyautó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval. A balesetben többen megsérültek, egy férfi a kórházban meghalt.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

"Az Árpád hidi gázoló olyan, mint aki vaktában lövöldöz a belvárosban"

Az NKE Rendészettudományi Karának közbiztonsági tanszékvezetője szerint lenne mód a fellépésre a közúti ámokfutók ellen.

Azért, hogy Budapest közútjain egy nagy teljesítményű autó ne váljon potenciális gyilkológéppé, az jelenleg csak a sofőrök józan belátásától függ. Ugyanakkor a szabálykövetés kikényszerítésére elérhetőek hatékony eszközök a jogalkotók és az önkormányzatok számára is – mondta a napi.hu-nak Major Róbert, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Rendészettudományi Karának közbiztonsági tanszékvezetője.

A rendőrezredes szerint fontos tisztázni, hogy a szabályos és rendőrség által biztosított gyorsulási versenyekkel alapvetően nincs gond, azok az autósportok közé tartoznak. Ezen kívül szerveznek olyan illegális gyorsulási versenyeket, amelyek során fiatalok összeállnak és egy alkalmasnak vélt helyszínen mérkőznek egymással, míg a köznyelvben szintén illegális gyorsulási versenynek nevezzük azt a szituációt is, amikor két nagy teljesítményű autó akár véletlenül összetalálkozik a piros lámpánál, a sofőrök összekacsintanak és meg akarják mutatni a másiknak, kié a jobb autó. „Ez talán a legveszélyesebb helyzet” – fogalmazott Major Róbert.

Ugyanakkor leszögezte, a közúton történő száguldás ellen csak egy jól szervezett sebesség-ellenőrzési rendszer kiépítésével léphetünk fel. Ha enne egy szakaszos sebesség-ellenőrzési rendszer, az szerinte segítene, és ennek bevezetése mögött komoly társadalmi többség van, ráadásul a rendőrség régóta szeretné ezt kiterjeszteni, de nem kapott rá felhatalmazást. Az önkormányzatnak is joga lenne ilyen sebességmérő rendszert telepíteni, de ennek komoly költségei vannak.

A szankcionálás sem jelent elrettentést. Az objektív felelősség elvének 2008-as bevezetése óta nem változott a bírság mértéke, ezek a pénzösszegek elinflálódtak. 30-60 ezer forint megfizetése egy 25 millió forintos autó tulajdonosának valószínűleg nem jelent komoly veszteséget. A szakértő szerint szükség volna differenciált, sávos pénzbüntetésre, vagy a vagyoni helyzethez, vagy az autó értékéhez kötve. Nem szabad elzárkózni attól sem, hogy egy visszaeső elkövető esetében elkobozzák az autót.

"Drasztikus példával élve, ha százötvennel elmebeteg módjára vezetünk, az olyan, mintha egy vadászpuskával a városban össze-vissza lövöldöznénk, remélve, hogy nem találunk el senkit" – hangsúlyozta.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Furcsa páncélosok bukkantak fel Moszkvában, veszélyben Bahmut - Ukrajnai háborús híreink szombaton

Furcsa páncélosok bukkantak fel Moszkvában, veszélyben Bahmut - Ukrajnai háborús híreink szombaton

Tegnap nagyon veszélyes tendenciának nevezte a Kreml szóvivője, hogy európai politikusok folyamatosan az ukrajnai konfliktusba való közvetlen beavatkozás lehetőségéről nyilatkoznak - ezt megelőzően  a pozsonyi külügyminisztérium közölte, hogy Szlovákia aktívan részt fog venni az ukrajnai béke megteremtéséről Svájcban júniusban rendezendő nemzetközi konferencián, és határozottan a békés megoldás mellett áll ki. A fronton is zajlanak az események: magyarázkodása készült egy dél-afrikai katonatiszt az orosz médiában, amiért az Ukrajnában zsákmányolt NATO-harcjárművek közt felbukkant egy dél-afrikai gyártmányú Mamba páncélos is. Ukrajna keleti részén két kulcsfontosságú város körül továbbra is heves harcok folynak, egyre nagyobb veszélyben Bahmut. Háborús híreink szombaton, percről percre.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×