INFORÁDIÓ
2021. május 18. kedd
Alexandra, Erik

légszennyezettség

forgalom

közlekedés

Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)

Megfulladunk – Muszáj csökkenteni az autók számát a magyar városok központjában

Infostart / MTI

Magyarország "szisztematikusan és kitartóan" túllépte az EU légszennyezettségi határértékeit.

A légszennyezettség növekedésének megállítása érdekében a városközpontok forgalmának további korlátozására szólították fel a magyarországi polgármestereket egészségügyi szakmai csoportok.

Az Európai Népegészségügyi Szövetség (EPHA) közölte: a szennyező járművek betiltása legalább 23-36 százalékkal is csökkentheti a szálló por és a nitrogén-dioxid szennyeződést az egymilliónál több lakosú városokban, és évente akár 130 millió eurót is megspórolhat az egészségügyi és egyéb kiadásokban. Ezt igazolja az EPHA új, széles körben végzett közlekedési tanulmánya is. Ennek a tanulmánynak fontos megállapítása, hogy Magyarország "szisztematikusan és kitartóan" túllépte az EU légszennyezettségi határértékeit, egyes régióiban akár 12 éven át is.

A 2020-as európai légszennyezettségi jelentés szerint

a kisméretű részecske, a nitrogén-dioxid és az ózon szennyezés csaknem 15 ezer magyar korai halálozását okozza évente

– írták.

Kitértek arra is hogy az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerint a környezeti tényezők okozta idő előtti halálozás első számú oka a légszennyezés, ami legsúlyosabban a városokban mutatható ki. A légszennyezés olyan betegségeket okoz, amelyek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint hozzájárulnak a Covid-19 magasabb halálozási arányához is.

Felhívták a figyelmet, hogy a nemzeti kormányok számára hamarosan elérhető lesz a 672 milliárd eurós EU Covid helyreállítási alap, melynek egyharmadát zöld beruházásokra – többek között a közlekedésre is – fordítják majd.

Az EPHA egy több mint 80 európai közegészségügyi civil szervezetet, betegcsoportot, egészségügyi szakembereket, betegségcsoportokat és egészségügyi egyenlőtlenségekkel foglalkozó szervezetet képvisel, köztük a Betegszervezetek Magyarországi Szövetségét (BEMOSZ) – olvasható a közleményben.

Nyitókép: Michael Probst
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018