INFORÁDIÓ 
2020. november 29. vasárnap
Taksony

kispest

ferencváros

galvani híd

fürjes balázs

Bontókalapáccsal (b) és hézagvágó géppel dolgoznak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai a Csobánka és Pilisvörösvár közötti úton 2015. április 10-én.

Másfél év után léptek a kispestiek és a ferencvárosiak

Közösségi fórumon mutatták be elképzeléseiket a kispesti és a ferencvárosi lakosok a kormány által tervezett Galvani híd forgalmát elvezető út nyomvonaláról. A Kiserdővédő csoport szerint a híd forgalmát a zöld területtől és a lakosságtól távol kellene elvezetni.

Balogh Samu várostervező, a Kiserdővédő csoport tagja az InfoRádiónak elmondta, a fórummal egy olyan társadalmi párbeszédet próbáltak megkezdeni, amire régóta várnak, hiszen a beruházó azt ígérte, hogy leállítja a tervezési folyamatot és kikéri a helyiek véleményét. Mint Balogh Samu elmondta, ennek már másfél éve, azóta várnak a megkeresésére, ami nem történt meg. Időközben azonban

szivárogtak ki háttértanulmányokban tervek, amelyekből az derül ki, hogy továbbra is a budapesti kiserdőn keresztül akarják vezetni a főutat.

Balogh Samu hozzátette, elkészítettek egy olyan tervet, amelyet tárgyalási alapnak szánnak, és amely szerinte teljesíti a beruházó közlekedésfejlesztési igényeit - felszabadítja az olyan forgalmas útszakaszokat, mint amilyen a Határ út, ugyanakkor megóvja a kiserdőt. Mint mondta, azt szeretnék elérni, hogy a kerületek közötti átmenő forgalom ne közvetlenül a családi házak előtt néhány méterrel haladjon el.

Bácskai János, a IX. kerület polgármestere elmondta, több javaslata is van a ferencvárosi önkormányzatnak, amely a lakosság érdekeit figyelembe véve a közösségi tervezés keretein belül venne részt a Galvani hídról levezető út nyomvonalának tervezésében. A polgármester arról is beszélt, hogy a Határ út jelenlegi zaj- és járműterhelését csökkenteni kell. A kiserdő helyett ligetszerű, közvilágítással ellátott parkot, biztonságos szabadidős területet tartana ideálisnak a kerület vezetése. A polgármester szerint, ha a bevezető útnak ott kell mennie, akkor azt a mai technikai színvonalon - zajvédő falakkal, földbe süllyesztve - meg lehet úgy építeni, hogy az nem fogja növelni a környék zajterhelését.

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában korábban arról beszélt, hogy az új Duna-híd tervezése közben oda kell figyelni a helyi adottságokra. Mint mondta, a két érintett kerülettel és azok lakóival közösen keresnek olyan megoldást, ami mindenkinek jó.

Fürjes Balázs hozzátette: az új híd az M7-es bevezető szakaszától egészen a pesti oldalon a Jászberényi útig jelentene új kapcsolatot a fővárosi úthálózatban.

Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Kapcsolódó hang

Fővárosi Kiserdő és a Galvani híd - civilek
 
Fürjes Balázs
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018