eur:
394.96
usd:
363.15
bux:
65450.33
2024. március 19. kedd Bánk, József
Bontókalapáccsal (b) és hézagvágó géppel dolgoznak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai a Csobánka és Pilisvörösvár közötti úton 2015. április 10-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Másfél év után léptek a kispestiek és a ferencvárosiak

Közösségi fórumon mutatták be elképzeléseiket a kispesti és a ferencvárosi lakosok a kormány által tervezett Galvani híd forgalmát elvezető út nyomvonaláról. A Kiserdővédő csoport szerint a híd forgalmát a zöld területtől és a lakosságtól távol kellene elvezetni.

Balogh Samu várostervező, a Kiserdővédő csoport tagja az InfoRádiónak elmondta, a fórummal egy olyan társadalmi párbeszédet próbáltak megkezdeni, amire régóta várnak, hiszen a beruházó azt ígérte, hogy leállítja a tervezési folyamatot és kikéri a helyiek véleményét. Mint Balogh Samu elmondta, ennek már másfél éve, azóta várnak a megkeresésére, ami nem történt meg. Időközben azonban

szivárogtak ki háttértanulmányokban tervek, amelyekből az derül ki, hogy továbbra is a budapesti kiserdőn keresztül akarják vezetni a főutat.

Balogh Samu hozzátette, elkészítettek egy olyan tervet, amelyet tárgyalási alapnak szánnak, és amely szerinte teljesíti a beruházó közlekedésfejlesztési igényeit - felszabadítja az olyan forgalmas útszakaszokat, mint amilyen a Határ út, ugyanakkor megóvja a kiserdőt. Mint mondta, azt szeretnék elérni, hogy a kerületek közötti átmenő forgalom ne közvetlenül a családi házak előtt néhány méterrel haladjon el.

Bácskai János, a IX. kerület polgármestere elmondta, több javaslata is van a ferencvárosi önkormányzatnak, amely a lakosság érdekeit figyelembe véve a közösségi tervezés keretein belül venne részt a Galvani hídról levezető út nyomvonalának tervezésében. A polgármester arról is beszélt, hogy a Határ út jelenlegi zaj- és járműterhelését csökkenteni kell. A kiserdő helyett ligetszerű, közvilágítással ellátott parkot, biztonságos szabadidős területet tartana ideálisnak a kerület vezetése. A polgármester szerint, ha a bevezető útnak ott kell mennie, akkor azt a mai technikai színvonalon - zajvédő falakkal, földbe süllyesztve - meg lehet úgy építeni, hogy az nem fogja növelni a környék zajterhelését.

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában korábban arról beszélt, hogy az új Duna-híd tervezése közben oda kell figyelni a helyi adottságokra. Mint mondta, a két érintett kerülettel és azok lakóival közösen keresnek olyan megoldást, ami mindenkinek jó.

Fürjes Balázs hozzátette: az új híd az M7-es bevezető szakaszától egészen a pesti oldalon a Jászberényi útig jelentene új kapcsolatot a fővárosi úthálózatban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között

A kormányok állami támogatásokat nyújthatnak gazdaságaik versenyképességének növelése érdekében, és ezzel nem minden tagállam ért egyet. Máthé Réka Zsuzsánna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európa Stratégia Kutatóintézetének tudományos munkatársa szerint az ideiglenes szabályozás nagy nyertese a német, a francia és a magyar gazdaság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.19. kedd, 18:00
Hankó Balázs
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkára
Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Az Egyesült Államok energiaügyi minisztere azt jelentette be hétfőn, hogy az év végére az ország stratégiai kőolajkészlete (SPR) várhatóan eléri vagy meghaladja a két évvel korábbi szintet, amikor egy példátlanul nagy, 180 millió hordós készletleépítés indult el az olajárak letörése érdekében. Jennifer Granholm azt is hangsúlyozta, hogy csak átmeneti jellegű, mindössze néhány hónapig tartó szünetet jelent a Biden-adminisztráció döntése, hogy megállították a további LNG-kapacitások kiépülését, amelyek exporta vitték volna a cseppfolyós földgázt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×