Infostart.hu
eur:
388.65
usd:
330.03
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Bontókalapáccsal (b) és hézagvágó géppel dolgoznak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai a Csobánka és Pilisvörösvár közötti úton 2015. április 10-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Másfél év után léptek a kispestiek és a ferencvárosiak

Közösségi fórumon mutatták be elképzeléseiket a kispesti és a ferencvárosi lakosok a kormány által tervezett Galvani híd forgalmát elvezető út nyomvonaláról. A Kiserdővédő csoport szerint a híd forgalmát a zöld területtől és a lakosságtól távol kellene elvezetni.

Balogh Samu várostervező, a Kiserdővédő csoport tagja az InfoRádiónak elmondta, a fórummal egy olyan társadalmi párbeszédet próbáltak megkezdeni, amire régóta várnak, hiszen a beruházó azt ígérte, hogy leállítja a tervezési folyamatot és kikéri a helyiek véleményét. Mint Balogh Samu elmondta, ennek már másfél éve, azóta várnak a megkeresésére, ami nem történt meg. Időközben azonban

szivárogtak ki háttértanulmányokban tervek, amelyekből az derül ki, hogy továbbra is a budapesti kiserdőn keresztül akarják vezetni a főutat.

Balogh Samu hozzátette, elkészítettek egy olyan tervet, amelyet tárgyalási alapnak szánnak, és amely szerinte teljesíti a beruházó közlekedésfejlesztési igényeit - felszabadítja az olyan forgalmas útszakaszokat, mint amilyen a Határ út, ugyanakkor megóvja a kiserdőt. Mint mondta, azt szeretnék elérni, hogy a kerületek közötti átmenő forgalom ne közvetlenül a családi házak előtt néhány méterrel haladjon el.

Bácskai János, a IX. kerület polgármestere elmondta, több javaslata is van a ferencvárosi önkormányzatnak, amely a lakosság érdekeit figyelembe véve a közösségi tervezés keretein belül venne részt a Galvani hídról levezető út nyomvonalának tervezésében. A polgármester arról is beszélt, hogy a Határ út jelenlegi zaj- és járműterhelését csökkenteni kell. A kiserdő helyett ligetszerű, közvilágítással ellátott parkot, biztonságos szabadidős területet tartana ideálisnak a kerület vezetése. A polgármester szerint, ha a bevezető útnak ott kell mennie, akkor azt a mai technikai színvonalon - zajvédő falakkal, földbe süllyesztve - meg lehet úgy építeni, hogy az nem fogja növelni a környék zajterhelését.

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában korábban arról beszélt, hogy az új Duna-híd tervezése közben oda kell figyelni a helyi adottságokra. Mint mondta, a két érintett kerülettel és azok lakóival közösen keresnek olyan megoldást, ami mindenkinek jó.

Fürjes Balázs hozzátette: az új híd az M7-es bevezető szakaszától egészen a pesti oldalon a Jászberényi útig jelentene új kapcsolatot a fővárosi úthálózatban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Kevesebb mint két héttel az újév beköszönte előtt különös vita támadt német ellenzéki pártok és a kormányon lévő konzervatívok között. Az ellenzék szerint jövőre túl sok ünnepnap esik a hétvégére, amit hétközben pótolni kellene. A CDU/CSU szerint a "pótlást" jelenlegi gazdasági helyzetében aligha jöhet szóba.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×