eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Bontókalapáccsal (b) és hézagvágó géppel dolgoznak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai a Csobánka és Pilisvörösvár közötti úton 2015. április 10-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Másfél év után léptek a kispestiek és a ferencvárosiak

Közösségi fórumon mutatták be elképzeléseiket a kispesti és a ferencvárosi lakosok a kormány által tervezett Galvani híd forgalmát elvezető út nyomvonaláról. A Kiserdővédő csoport szerint a híd forgalmát a zöld területtől és a lakosságtól távol kellene elvezetni.

Balogh Samu várostervező, a Kiserdővédő csoport tagja az InfoRádiónak elmondta, a fórummal egy olyan társadalmi párbeszédet próbáltak megkezdeni, amire régóta várnak, hiszen a beruházó azt ígérte, hogy leállítja a tervezési folyamatot és kikéri a helyiek véleményét. Mint Balogh Samu elmondta, ennek már másfél éve, azóta várnak a megkeresésére, ami nem történt meg. Időközben azonban

szivárogtak ki háttértanulmányokban tervek, amelyekből az derül ki, hogy továbbra is a budapesti kiserdőn keresztül akarják vezetni a főutat.

Balogh Samu hozzátette, elkészítettek egy olyan tervet, amelyet tárgyalási alapnak szánnak, és amely szerinte teljesíti a beruházó közlekedésfejlesztési igényeit - felszabadítja az olyan forgalmas útszakaszokat, mint amilyen a Határ út, ugyanakkor megóvja a kiserdőt. Mint mondta, azt szeretnék elérni, hogy a kerületek közötti átmenő forgalom ne közvetlenül a családi házak előtt néhány méterrel haladjon el.

Bácskai János, a IX. kerület polgármestere elmondta, több javaslata is van a ferencvárosi önkormányzatnak, amely a lakosság érdekeit figyelembe véve a közösségi tervezés keretein belül venne részt a Galvani hídról levezető út nyomvonalának tervezésében. A polgármester arról is beszélt, hogy a Határ út jelenlegi zaj- és járműterhelését csökkenteni kell. A kiserdő helyett ligetszerű, közvilágítással ellátott parkot, biztonságos szabadidős területet tartana ideálisnak a kerület vezetése. A polgármester szerint, ha a bevezető útnak ott kell mennie, akkor azt a mai technikai színvonalon - zajvédő falakkal, földbe süllyesztve - meg lehet úgy építeni, hogy az nem fogja növelni a környék zajterhelését.

Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában korábban arról beszélt, hogy az új Duna-híd tervezése közben oda kell figyelni a helyi adottságokra. Mint mondta, a két érintett kerülettel és azok lakóival közösen keresnek olyan megoldást, ami mindenkinek jó.

Fürjes Balázs hozzátette: az új híd az M7-es bevezető szakaszától egészen a pesti oldalon a Jászberényi útig jelentene új kapcsolatot a fővárosi úthálózatban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×